Pe o piață în scădere, din cauza crizei prelungite de semiconductori, vânzările de automobile din Europa au înregistrat o premieră istorică: autovehiculele echipate cu o baterie ce poate fi încărcată la priză au depășit automobilele diesel, într-un context favorabil, generat chiar de scăderile de producție, conform datelor analizate de Profit.ro.
Luna august a adus un volum total al înmatriculărilor de 713.000 de autoturisme, pe piața din Europa, o scădere de 18 procente față de 2020, fiind astfel cea mai slabă lună august, din ultimii șapte ani. Chiar și în aceste condiții, înmatriculările europene după opt luni rămân mai mari față de cele din 2020, cu 8,1 milioane de unități.
„Criza de cipuri a fost un regres major pentru constructorii care se luptă încă cu efectele pendemiei. Problemele de producție și întârzierile de livrări de mașini noi au afectat vânzările, iar lipsa de stocuri la dealeri a forțat mulți consumatori să privească spre mașinile rulate sau pur și simplu să-și amâne achiziția”, explică analistul Felipe Munoz, de la Jato Dynamics. „În condiții normale, clienții ar putea aștepta multe luni pentru un Ferrari nou, dar ei experimentează acum aceeași întârziere pentru modele obișnuite”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest context, segmentul de vehicule electrificate, care adună laolaltă mașinile complet electrice și pe cele plug-in hybrid (cu încărcare), a depășit în premieră segmentul mașinilor diesel, cu o cotă de piață de 21%, față de 20% dieselul și 56% mașinile pe benzină. Anul trecut, cota de piață a mașinilor electrificate era de numai 11%, iar în 2019 abia însuma 3 procente, când dieselul încă mai conta pe 30% din piață. Volumul mașinilor electrificate a fost, în august, de 151.737 unități, iar pe cele opt luni care au trecut din acest an – 1,32 milioane unități, cu o creștere de 61% față de anul trecut.
Printre cele mai vândute automobile electrice din Europa au fost VW ID.3, care a depășit din nou Tesla Model 3, urmat de VW ID.4, Renault Zoe, noul Ford Mustang Mach-E, Kia Niro, Skoda Enyaq și un alt entry, Tesla Model Y, care intră pentru prima dată în top 10 al clasamentului vânzărilor. Pe ultimele locuri s-au aflat VW e-Up și Fiat 500.