După ce Ford a anunțat oficial că negocierile cu un posibil investitor pentru preluarea uzinei din Saarlouis s-au închis, în urma retragerii partenerului de la discuții, angajații și autoritățile germane au fost dezamăgiți. Acum au apărut noi informații care arată că negocierile au fost reluate.
Amenințată cu închiderea începând cu 2027, fabrica Ford din Saarluis, Germania, rămâne o afacere tentantă pentru unii producători din Asia care doresc să intre pe piața din Europa. Uzina produce în prezent modelul Focus, care însă va ieși din oferta mărcii peste doi ani, la finalul ciclului de viață. Din acel moment, Ford va vinde în Europa doar autoturisme electrice, produse în Koln, Germania, și în Craiova, singura excepție urmând să fie, pentru o vreme, modelul Puma, cu motoare pe benzină. Ulterior, fabrica din Spania se va alătura celor două, pentru a produce alte automobile electrice.
După anunțul Ford privind oprirea producției Ford, mai multe discuții privind o posibilă achiziție a fabricii au fost anunțate, atât de oficiali ai companiei, cât și de sindicate sau de autoritățile landului. Pe 5 octombrie, ultimele speranțe ale angajaților din Saarluis erau anulate. „De-a lungul ultimului an, Ford Europa a condus căutări extensive pentru un investitor pentru preluarea uzinei noastre din Saarouis, Germania. În iunie anul acesta, Ford a semnat un acord neangajant cu un potențial investitor. În urma unui proces de due-dilligence riguros și a negocierilor, care au inclus și guvernul Saarland, investitorul a decis să nu meargă mai departe cu acest proiect”, a anunțat constructorul american în acel moment. A mai transmis că urmează să mențină și să creeze 1000 de poziții la Saarlouis, inclusiv pentru un potențial viitor centru de tehnologie, care să atragă investitori mai mici alături de companie.
CITEȘTE ȘI FOTO Jaguar pregătește ultima sa mașină cu benzină din istoria mărciiO informație de ultimă oră, transmisă de ministrul Economiei din landul Saarland, arată însă că „negocierile dintre investitor, Ford și conducerea statului continuă”. Guvernul anunțase deja că este dispus să susțină financiar compania cu „sute de milioane de euro”, pentru menținerea activității, dar că decizia este luată doar de investitori, pe baza ofertei Ford.
În prezent, la Saarlouis lucrează circa 4000 de persoane, însă există în derulare un plan de reducere a numărului de angajați, pe bază de voluntariat și pensionare anticipată.