Porsche a obținut un profit record de 17.250 de dolari pe mașină în 2016, cu 9% mai mare față de anul anterior, relatează Reuters.
Veniturile pe automobil ale Porsche sunt de aproape 99.000 de dolari, scrie News.ro.
Producătorul de automobile sport, divizie a grupului Volkswagen, a livrat anul trecut 238.000 de automobile și a obținut un profit operațional record, de 3,9 miliarde de euro, în creștere cu 14% comparativ cu 2015.
Astfel, de fiecare dată când Porsche vinde un automobil 911 sau un SUV Cayenne, poate cu profitul obținut să cumpere un Chevy Cruze.
În schimb, Daimler a obținut anul trecut un profit de circa 5.000 de dolari pe vehicul, relativ egal cu cel al BMW.
Unul dintre motivele pentru care Porsche obține un profit atât de mare este prețul ridicat al automobilelor sale.
Chiar și producători de automobile de lux precum Mercedes oferă ocazional versiuni mai ieftine ale acestora, pentru a atrage cumpărători. În plus, clienții Porsche plătesc mai mult pentru reputația brandului.
Ferrari cunoaște la rândul său acest joc. Profitul operațional al producătorului italian de automobile sport este de aproape 90.000 de dolari pe vehicul. Dar circa 30% din afacerile Ferrari sunt generate de motoare, parcuri de distracții și alte activități care nu au legătură cu atomobilele. Totodată, compania italiană fabrică doar 8.000 de mașini pe an, ca strategie de menținere a prețurilor la un nivel ridicat.
Porsche în schimb este în prezent la circa o zecime din mărimea BMW, iar în ultimii trei ani a crescut producția anuală cu 47%.
Gama Porsche include în prezent automobilul sport 911 GT3, al cărui preț pornește de la 144.000 de dolari. În plus, creșterea profitului Porsche a coincis cu lansarea în 2014 a celui mai accesibil model, SUV-ul Macan, care asigură aproximativ 40% din vânzările companiei.
Prețul Macan pornește de la 47.500 de dolari, dar puțini cumpărători ai modelului se mulțumesc cu versiunea de bază.