Porsche AG, compania care produce automobile sport de lux, a anunțat că după prima jumătate a anului a înregistrat o creștere de 2% a livrărilor, în comparație cu perioada similară din 2018, însă situația din Europa, inclusiv Germania, este încă în teritoriu negativ.
Porsche a reușit să-și crească livrările de automobile în primele șase luni ale anului, depășind perioada mai puțin fastă din 2018. Compania din Stuttgart a înregistrat 133.484 vehicule vândute, din care 41.725 au fost Cayenne, SUV-ul de clasă mare al mărcii, care a înregistra to creștere considerabilă de 45% față de anul trecut. Acesta s-a bucurat de introducerea noii generații, inclusiv cu versiunea Coupe, lansată ân luna mai. Cel mai popular model al Porsche rămâne, însă, Macan, cu 47.367 unități vândute în cele șase luni. Cu toate acestea, Europa rămâne cu un rezultat negativ, - 16%, 46.955 vehicule livrate, în special din cauza scăderii de pe piața din Germania (-18%).
„În Europa, am simțit, așa cum așteptam, efectele trecerii la WLTP și la filtrul de particule pentru benzină, în al doilea trimestru”, a declarat Detlev von Platen, membru al board-ului Porsche pentru vânzări și marketing.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a înregistrat creșteri mari în China și SUA, care au acoperit rezultatele slabe din Europa. În China, Porsche a înregistrat un avans de 28%, în total zona Asia - Pacific, Africa și Orientul Mijlociu având un volum de 57.397 unități livrate, cu 20% mai multe ca anul trecut. În SUA, marca germană de mașini sport a înregistrat 30.257 vehicule vândute.