Planurile comune ale Ford Motor și Volkswagen Group, anunțate la New York, includ, așa cum se anticipase, dezvoltarea de mașini electrice, pe platforma VW MEB, dar noutatea vine din faptul că mașinile Ford vor fi fabricate în Germania, la uzina din Koln. La schimb, VW va investi 2,6 miliarde dolari în unitatea de vehicule autonome a Ford, Argo AI.
CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, și cel al Ford, Jim Hackett, au anunțat în fața investitorilor, acționarilor și jurnaliștilor detaliile cooperării lor pe termen lung. Astfel, Ford va utiliza platforma modulară electrică denumită MEB, pentru a dezvolta un nou model electric, pentru piața din Europa. Acesta va fi conceput la centrul Ford din Merkenich, lângă Koln, Germania. Volkswagen va furniza toate componentele pentru mașină, inclusiv platforma electrică.
Ford a anunțat că se așteaptă la vânzări de peste 600.000 de vehicule în primii șase ani, începând din 2023. Asta pentru că va dura patru ani pentru dezvoltarea noului automobil Ford. Un al doilea model electric pentru Europa este încă în discuție.
Ford devine astfel primul constructor de automobile la nivel global care primește licență pentru platforma MEB, pe care Volkswagen a anunțase anterior că o transformă în platformă deschisă pentru alți constructori.
Herbert Diess a declarat că Ford va plăti „set by set” pentru componentele pe care compania germană le va furniza.
Planurile Ford de lansare de vehicule electrice în SUA nu se modifică și nu sunt afectate de parteneriatul anunțat.
Celălalt punct al parteneriatului anunțat la New York este legat de unitatea Argo AI, care are ca obiectiv dezvoltarea de vehicule autonome. Volkswagen va investi 2,6 miliarde de dolari în companie, din care 1 miliard injecție de capital. Divizia de vehicule autonomă a VW Group, coordonată de Audi, va deveni parte din ARGO, respectiv cartierul general al operațiunilor europene al ARGO. Unitatea AID a VW Group a fost evaluată la 1,6 miliarde dolari și are 200 de angajați, care vor fi transferați la ARGO, care va ajunge la circa 700 de angajați la nivel global.
CITEȘTE ȘI Volvo recheamă în service, în România, peste 800 de mașini, din cauza unei defecțiuni ce poate declanșa un incendiuÎn prezent, ARGO AI dezvoltă un sistem de autonomie de nivel 4, pentru a fi folosit la vehicule ride-sharing și livrare de bunuri în mediul urban. Investiția VW va avea mai mulți pași: compania germană va cumpăra acțiuni în valoare de 500 milioane dolari, în următorii trei ani, în timp ce Ford va investi 600 de milioane de dolari, dintr-o sumă de 1 miliard anunțată anterior, sub formă de majorare de capital.
La finalul tranzacției, Ford și VW vor avea participații egale în ARGO AI, valoarea de piață estimată fiind de 7 miliarde dolari. Parte din acțiuni vor fi folosite ca bonusuri pentru angajați.
Cei doi șefi au declarat că VW și Ford vor rămâne independente și competitive pe piața globală, însă parteneriatul le va aduce reduceri de costuri și va face mașinile electrice mai accesibile.