Planurile Fiat Chrysler Automobile nu au funcționat în ultimii 3 ani, cel puțin în ceea ce privește marca Chrysler, după cum reiese din analiza proiectelor anunțate în 2014 ani de șefii companiei. Doar un model din 5 a fost lansat, un model din gama existentă a fost scos definitiv din fabricație, iar vânzările au scăzut vertiginos.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Planurile din 2014 ale Chrysler cuprindeau un model nou, Chrysler 100, primul sedan compact al mărcii, apoi un SUV/crossover de clasă D, și un altul de clasă E. La acestea se adăugau MPV-ul de clasă E, în locul vechiului Town & Country și o nouă generație a lui 300. Cinci modele în total, din care doar unul a fost lansat, MPV-ul Pacifica.
Primul, cel mai mic dintre modelele planificate, Chrysler 100, era programat pentru 2016, însă nu a mai fost lansat. Potrivit informațiilor neoficiale, acesta ar fi trebuit să fie bazat pe Fiat Tipo, au apărut și unele fotografii spion presupuse a fi cu modelul 100, au apărut diverse informații, de asemenea, însă probabil că nu au fost suficient de solide calculele financiare pentru a intra în fabricație.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Al doilea model prgramat a fost MPV-ul Town & Country. Acesta a fost lansat sub un nou nume, într-o încercare de a-l trimite pe o nouă direcție. Numele Pacifica a mai fost folosit de Chrysler pentru un crossover, însă actualul model este și va rămâne un MPV.
Apoi, în 2017, era programată lansarea unui crossover/SUV de mari dimensiuni, care să concureze Ford Explorer, de exemplu, sau modele Japoneze precum Toyota Highlander. Tot în 2017 era programat facelift-ul lui 200 (foto), însă anul trecut, pe 2 decembrie, Sergio Marchionne a decis orpirea fabricației acestui model. Definitiv, sub motivul unei slabe profitabilități.
Chrysler 300 ar trebui să apară anul viitor, dar încă nu există informații certe privind lansarea unei noi generații a celebrului sedan. Printre informațiile apărute în ultimele luni era aceea că se caută soluții pentru înlocuirea platformei cu una mai profitabilă din grup, care ar aduce pentru 300 și tracțiunea față, în premieră. De asemenea, în 2018 era prevăzută lansarea unui SUV de clasă D, care să cocnureze modele cu tradiție, cum este Ford Edge.
Chrysler, cândva lider de piață datorită monovolumelor sale, a ajuns astăzi să supraviețuiască doar cu două modele în gamă, din care o limuzină, cu vânzări în scădere și un monovolum care nu se mai suprapune peste cererea pieței.
Pe ansamblu, cifrele Chrysler din 2014 vorbeau despre un volum care ar fi trebuit să atingă 800.000 de autovehicule în 2018. O creștere extraordinară de la cele 350.000 de la acel moment, care însă s-a transformat într-o scădere extraoridnară. Anul trecut, Chrysler a vândut aproximativ 240.000 de vehicule, iar anul acesta, până în septembrie cumulase 143.000 de vehicule vândute. Estimările pentru finalul anului nu depășesc 200.000 de vehicule vândute.