Plăcuțele poloneze invadează Italia. Strategie pentru a evita taxele mari de asigurare a mașinilor

Plăcuțele poloneze invadează Italia. Strategie pentru a evita taxele mari de asigurare a mașinilor
scris 13 mai 2024

Din ce în ce mai multe vehicule circulă în Italia cu numere de înmatriculare străine, este vorba de un truc pentru a reduce costurile de asigurare, dar care poate conduce la confiscarea autoturismului, notează Corriere della Sera.

Utilizarea plăcuțelor de înmatriculare poloneze pentru mopede și mașini este un fenomen care devine din ce în ce mai răspândit în Italia. Cel mai recent raport provine de la programul FarWest al RAI, care a confirmat că această practică este acum o tendință generalizată, în special în Napoli, din cele 53.000 de plăcuțe de înmatriculare străine din Italia, 35.000 sunt numai în Napoli, arată G4Media.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Exporturile de automobile ale Chinei au crescut CITEȘTE ȘI Exporturile de automobile ale Chinei au crescut
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Fenomenul este legat de costurile asigurărilor, ceea ce face ca Napoli să se afle pe locul al doilea, după Prato, în clasamentul orașelor în care oamenii plătesc mai mult pentru asigurarea vehiculului.

Dacă, de fapt, RC-ul unui moped în capitala Campaniei poate costa peste 1.500 de euro anual, prin utilizarea unei plăcuțe cu număr de înmatriculare străin costul poate fi redus cu până la o cincime.

Operațiunea este, evident, un truc pentru a ocoli asigurarea și a plăti mai puțin: dar cum se face?

Se merge cu scuterul sau cu autoturismul la o agenție de practică auto, se deschide o cerere de export a vehiculului în Polonia, se așteaptă ca vehiculul să fie reînmatriculat în țara est-europeană și se semnează un contract de închiriere a aceluiași scuter cu noua companie care deține scuterul.

Se plătește pentru asta în jur de 600-800 de euro pentru primul an, care devine 300-350 de euro pentru anii următori.

Merită subliniat faptul că această practică este permisă de legislația italiană, după cum explică Giuseppe Guarino, secretarul Unasca (Unione Nazionale Autoscuole e Studi di Consulenza Automobilistica – Uniunea Națională a Școlilor de Conducere și a Studiilor de Consultanță Automobilistică).

„Agențiile de practică auto aplică normele care permit astfel de proceduri”, explică el.

VIDEO Pe Cont Propriu - Valentin Radu, CEO OmniConvert: Antreprenoriatul e, de fapt, un dans cu propria ta creație, iar creația te oglindește pe tine. Am dat prea multe șanse CITEȘTE ȘI VIDEO Pe Cont Propriu - Valentin Radu, CEO OmniConvert: Antreprenoriatul e, de fapt, un dans cu propria ta creație, iar creația te oglindește pe tine. Am dat prea multe șanse

Practica aduce cu ea o multitudine de consecințe periculoase. În cazul unui accident, noua companie de asigurări poloneză va plăti rareori despăgubirile, iar dacă o va face, va dura un timp extrem de mare.

Cel care își înmatriculează vehiculul pentru export în Polonia nu va mai fi proprietarul acestuia și, prin urmare, nu va mai putea să-l vândă sau să dispună de el după bunul plac. Mai mult, dacă noua companie care deține scuterul sau mașina dă faliment, toate vehiculele vor fi luate de la utilizatori și de la foștii proprietari.

IVASS (Istituto per la Vigilanza delle Assicurazione – Institutul pentru Supravegherea Asigurărilor) a evidențiat că în Italia, pentru a asigura un vehicul se plătește cu 27% mai mult decât media din alte țări europene, iar în ultimul an prețurile au crescut cu 7,5%, adică mai mult decât inflația.

Pe lângă costul asigurărilor, și evazioniștii sunt în creștere: trei milioane de vehicule circulă fără asigurare obligatorie de răspundere civilă, ceea ce reprezintă 5,6% din parcul auto aflat în circulație.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
italia
asigurare