Piața europeană a pick-up-urilor a crescut în ultimul an, fiind confirmate prognozele pe baza cărora constructorii din Europa și-au lansat propriile modele, în competiție cu cele japoneze. Noile modele europene nu au reușit, însă, vânzări prea mari.
Potrivit statisticilor publicate de Jato Dynamics, vânzările de pick-up-uri au crescut la 59.200 unități în primele patru luni din acest an, cu 8,4% mai multe decât anul trecut, segmentul reușind să acapareze o cotă de piață tot mai mare din piața de vehicule comerciale, respectiv 8,6%, față de 8,2% anul trecut.
Cea mai mare piață de pick-up-uri din Europa continuă să fie Marea Britanie, în ciuda scăderilor masive din ultimele 12 luni. Aici, deși piața de vehicule comerciale a căzut cu 2,3% în luna aprilie, vânzările de pick-up-uri au crescut cu 1,3%, la 18.500 unități, corespunzător unei cote de 16% din piața de LCV. În Germania, creșterea a fost și mai mare, 7,1%, cu 8.000 de unități. Însă, dintre toate piețele, Grecia a cunoscut cea mai mare penetrare, cu o pondere de 37% a pick-up-urilor în totalul LCV-urilor.
Cele mai vândute pick-up-uri în UE au fost Ford Ranger, un lider care și-a mărit avansul în fața lui Toyota Hillux și a lui Nissan Navara. Pe locul patru s-a poziționat Mitsubishi L200 și abia de aici încep modelele fabricate de mărci europene. Cel mai bine plasat, de altfel și cel mai vechi pe piață, este VW Amarok (locul 5), celelalte modele lansate în ultimii ani fiind mult mai jos în clasament.
Fiat Fullback este versiunea italiană a lui Mitsubishi L200, fiind construit în colaborare cu japonezii, în timp ce Mercedes X Class și Renault Alaskan sunt modele derivate din Nissan Navara. Împreună, cele trei au cumulat numai 5.400 exemplare, corespunzător unei cote de 9,4% din segmentul pick-up-urilor. Asta înseamnă că, deocamdată, cele trei nu reușesc să depășească, împreună, volumul vândut de VW Amarok, care a cumulat 6.500 unități. Mai exact, Mercedes X Class are cea mai bună performanță, în acest an, dintre noile modele, cu 2.600 unități, în timp ce Fiat Fullback, lansat în 2016, a vândut 1.900 de exemplare, iar Renault Alaskan (850), ultimul intrat pe piață, nu a atins încă pragul de 1.000 de exemplare. Spre comparație, locul șase din clasament, Isuzu D-Max, un nume cu greutate în acest segment, a totalizat în primele patru luni 4.400 de pick-up-uri vândute.
După cum se vede, modelul Mercedes este cel care a atras cei mai mulți clienți, în special pe piața din Germania, unde a reușit să acapareze 13% din segment, dar și pe alte piețe, precum Croația sau Danemarca. La polul opus se află Franța și Marea Britanie, în care cota lui X Class a fost sub 2 procente.