Interesul românilor pentru dispozitivele GPS a scăzut pe fondul creșterii popularității aplicațiilor cu informații din trafic în timp real.
La nivelul întregii piețe, numărul dispozitivelor de navigație comercializate s-a diminuat cu 15%, la aproximativ 59.000 unități, ceea ce a condus și la o scădere a valorii pieței de profil cu 22%, arată datele companiei Mio Technology, unul dintre liderii pieței autohtone de dispozitive GPS.
”Pentru 2018, țintim o creștere la nivelul acestui segment prin lansarea unui GPS nou, al cărui preț de achiziție va fi mai mic, datorită implementării unor hărți cu specificații de bază. Astfel, Mio va intra pe segmentul produselor GPS entry-level, fără funcții avansate, care în prezent cumulează aproximativ 70% din întreaga piață de navigații auto” a declarat Cosmin Dobranis, Country Director Mio pentru România și Ungaria.
CITEȘTE ȘI Poliția Română: 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât și asupra siguranței în traficMio Technology, parte a companiei MiTAC International Corp., a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 2,2 milioane de euro în România, în stagnare față de 2016.
Pe segmentul de camere video auto, Mio Technology a avut o cotă de piață în creștere cu 15% față de 2016.
Compania Mio Technology a fost fondată în mai 2002 și desfășoară operațiuni pe piețele din Taiwan, China, Europa, America de Nord, Australia, Japonia și Coreea de Sud. Mio are în prezent peste 900 de angajați în întreaga lume și își comercializează produsele în peste 38 de țări