Piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 10,1% în luna februarie 2024, în condițiile în care toate piețele principale au avut creșteri solide, însă piața auto din România a înregistrat una din cele mai importante scăderi din rândul statelor membre UE, conform cifrelor publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Această asociație, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 883.608 de autoturisme au fost înmatriculate în luna februarie 2024 în Uniunea Europeană, în creștere cu 10,1% comparativ cu 802.435 de autoturisme în luna februarie 2023. În ceea ce privește marile piețe auto din UE, creșteri de două cifre au fost înregistrate în Franța (13%) și Italia (12,8%), urmate de creșterile înregistrate de piețele din Spania (9,9%) și Germania (5,4%), arată Agerpres.
În total, pe primele două luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme în UE au crescut cu 11,2% în ritm anual până la 1,7 milioane unități. Marile piețe din blocul comunitar au înregistrat creșteri solide, în frunte cu Germania (11,8%), urmată de Italia (11,7%), Franța (11,2%) și Spania (8,7%).
În schimb, în România, în luna februarie 2024 au fost înmatriculate 11.339 de autoturisme, în scădere cu 8,9% comparativ cu cele 12.449 de autoturisme înmatriculate în luna februarie 2023. Scăderi procentuale mai mari decât în România au fost înregistrate doar în Letonia (minus 17,8%), Finlanda (minus 12,2%) și Estonia (minus 9,8%).
Pe primele două luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme în România au înregistrat o scădere de 2,6% în ritm anual până la 24.072 de unități.