Combustibili verzi: companiile aeriene solicită UE să se inspire din SUA. De ce Europa a rămas mult în urmă?

Combustibili verzi: companiile aeriene solicită UE să se inspire din SUA. De ce Europa a rămas mult în urmă?
scris 20 mar 2024

Cele mai importante companii aeriene europene au cerut ca UE să se inspire din măsurile luate în Statele Unite pentru a stimula producția de combustibili non-fosili pe Bătrânul Continent, cu doar câteva luni înainte de alegeri, potrivit AFP.

În numele luptei împotriva schimbărilor climatice, Uniunea Europeană a impus anul trecut obligații graduale de încorporare a combustibilului de aviație sustenabil (SAF) pentru aeronavele cu plecare din UE, arată Hotnews.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Start pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A, spre Chitila-Mogoșoaia CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A, spre Chitila-Mogoșoaia
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Acest mandat prevede o rată de încorporare a SAF de 2% în 2025, 6% în 2030 și până la 70% în 2050.

Însă, potrivit Airlines for Europe (A4E), care reunește cele mai mari grupuri aeriene de pe continent (Ryanair, Lufthansa, IAG, Air France-KLM, easyJet etc.), producția de SAF în Europa nu numai că este la început, dar este și mult în urma proiectelor lansate în Statele Unite și susținute de masiva lege privind reducerea inflației (IRA).

Un italian, primul angajat străin de la Compania de Transport Public din Iași CITEȘTE ȘI Un italian, primul angajat străin de la Compania de Transport Public din Iași

„În Statele Unite, producția de SAF beneficiază de stimulente puternice; avem nevoie de acest tip de soluție în Europa”, a pledat Carsten Spohr, CEO al Lufthansa, la un summit A4E de la Bruxelles.

„În prezent, 90% din investițiile în SAF au loc în Statele Unite”, a remarcat Luis Gallego, directorul general al IAG (British Airways, Iberia etc.) în cadrul aceluiași forum. Confruntat cu termenele limită ale mandatului, „nu vom avea suficiente SAF pentru a le respecta și nu vedem nicio fabrică construită”, a deplâns el.

Toți șefii acestor grupuri, de la patronul Ryanair, Michael O'Leary, la directorul general al Air France-KLM, Benjamin Smith, au fost prezenți la această reuniune menită să prezinte viitoarei Comisii Europene, după alegerile de la începutul lunii iunie, doleanțele sectorului aerian, cu leitmotivul de a-și păstra competitivitatea într-un sector globalizat.

Șeful Airbus: Probleme tehnice ale Boeing sunt rele pentru întreaga industrie CITEȘTE ȘI Șeful Airbus: Probleme tehnice ale Boeing sunt rele pentru întreaga industrie

Ei au cerut, de asemenea, o protecție mai puternică împotriva efectelor grevelor din traficul aerian, după un an 2023 marcat de perturbări majore legate de reforma pensiilor în Franța.

Pe lângă protejarea rutelor deasupra țărilor afectate, A4E ar dori să se prevadă un preaviz de 21 de zile pentru o grevă sindicală în controlul traficului aerian și o notificare individuală de 72 de ore. În Franța, aceasta din urmă a fost stabilită recent la 48 de ore.

Miercuri, A4E a reiterat, de asemenea, cererea sa de lungă durată privind o reformă fundamentală a controlului traficului aerian („Cerul unic european”), care, în opinia sa, ar duce la economii substanțiale de timp și combustibil.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
sua