Cu doar o lună înainte de încheierea unui an extrem de dificil, piața auto din Franța înregistrează o nouă scădere, generată de carantina impusă de autorități. Dacia a fost afectată direct, având un declin peste media pieței.
Francezii au cumpărat în luna noiembrie 126.047 autoturisme noi, cu 27% mai puține față de anul trecut, astfel că mult așteptata recuperare a scăderilor din primăvara acestui an s-a oprit înainte de a începe. Revenirea epidemiei de coronavirus a determinat guvernul de la Paris să aplice noi închideri ale activităților, astfel că vânzările au scăzut dramatic după 11 luni, cu 27%, iar decembrie nu poate aduce surprize prea mari din acest punct de vedere.
Dacia a înmatriculat 6.652 de autoturisme în luna noiembrie, cu 32% mai puține decât în noiembrie 2019, problemele generate de pandemie suprapunându-se pe momentul mai puțin favorabil al schimbărilor de generații. Cota de piață nu a scăzut simțitor, dat fiind faptul că întreaga piață s-a blocat, însă comparativ cu nivelul mediu de anul trecut, cota Dacia a scăzut cu aproxiamtiv jumătate de punct. După 11 luni, Dacia a înmatriculat 88.172 de autoturisme, cu 37.000 mai puține față de intervalul ianuarie – noiembrie din 2019, echivalentul a 30% în minus. Un volum mare pierdut, care afectează inclusiv activitatea uzinei din România.
Grupul Renault a avut o pierdere de 34,2% în noiembrie, marca Renault fiind și mai afectată de blocaj decât Dacia, cu un rezultat de -34,8%.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Uzina Ford Craiova, luată în calcul pentru primul automobil electric compact al americanilorÎn total, piața auto franceză (autoturisme plus vehicule comerciale ușoare) a scăzut în noiembrie cu 22,9%, iar pe întreg anul (11 luni) cu 25,3%. În total, au fost înmatriculate în 2020 1,8 milioane de vehicule, față de 2,4 milioane anul trecut. Franța a reușit într-o singură lună, iulie, să depășească nivelul de anul trecut, atunci când a implementat subvențiile pentru achiziția de autovehicule noi. Creșterea din august și vânzările ridicate din iunie și septembrie nu au fost însă capabile să recupereze prăbușirea din martie și aprilie, iar din octombrie piața a început să cadă din nou.
Dacia Sandero s-a menținut anul acesta în topul celor mai vândute autoturisme din Franța, pe locul 5, după Peugeot 208, Renault Clio, Peugeot 2008 și Citroen C3. Sandero a rămas și în 2020 cel mai vândut automobil către persoane private, cu un volum de 49.594 unități. De asemenea, Dacia Duster se află pe locul 12 în topul vânzărilor din 2020, în Franța, cu 27.637 unități înmatriculate. Începând din decembrie, Dacia va livra noile generații Sandero și Sandero Stepway, ceea ce ar putea aduce un suflu nou vânzărilor mărcii în Franța, însă abia din ianuarie putem miza pe o creștere substanțială a vânzărilor acestor modele.