Piața auto din Franța și-a oprit avansul generat de programul de stimulare, lansat de guvern în luna iunie, și a revenit la declin. Dacia, s-a resimțit în urma acestei frânări și a intrat din nou în zona negativă a vânzărilor, după două luni de creștere.
Luna august a adus dezamăgire pe piața auto din Franța, după ce din iunie vânzările începuseră să crească spectaculos, ca urmare a subvențiilor acordate de guvern. Acum, în luna a opta, scăderea a fost de 19,3%, o valoare mare, însă una care trebuie corelată cu nivelul foarte ridicat de anul trecut, în pregătirea intrării în vigoare a normelor WLTP. Volumul de autoturisme înmatriculate a fost de 103.631 unități, iar cel de vehicule comerciale a scăzut mai discret, 2%, la 25.829 unități.
În acest context, Dacia a pierdut și ea clienți, însă mult mai puțini decât media pieței. Cu 7538 de autoturisme înmatriculate, scăderea Dacia a fost de 6,4 procente, mult mai mică decât cea înregistrată de Renault, cu 24,4%. Dacia a reușit să obțină o cotă de piață bună, de 7,27%, în august.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singurele mărci cu creștere pe piața franceză, în august, au fost Hyundai și Kia, în special datorită noilor modele electrice lansate.
Pe cele opt luni care au trecut, scăderea pieței auto din Franța este de 32%, cu aproape 1 milion de autoturisme înmatriculate. Dacia are un rezultat mai slab decât media, 59.665 de autoturisme înmatriculate, cu 36,8% mai puține decât anul trecut, astfel că pierde din cota de piață până la 5,98%.