Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor

Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor
scris 25 sep 2020

Dacia Sandero reușește să se mențină în topul celor mai vândute autoturisme din Europa, cu o lună înainte de lansarea noii generații. Modelul românesc este al patrulea cel mai vândut model de clasă B, după Renault Clio, Peugeot 208 și Opel Corsa.

Vânzările de autoturisme din Europa au fost afectate și în luna august de criza produsă de pandemie, cu o scădere de 18% față de anul trecut, un procentaj susținut, ce-i drept, și de volumul mare din august 2019, la care se raportează scăderea. Volumul a adus, în același timp și o scădere față de lunile anterioare, astfel că putem să vorbim despre o ușoară încetinire a pieței, suprapusă și peste perioada concediilor, inclusiv în fabricile de automobile.

Urmărește-ne și pe Google News

În acest context, Jato Dynamics a publicat situația modelelor vândute în Europa, precum și situația în funcție de tipul de propulsie, în luna august. Ce este foarte important este faptul că segmentul B, al mașinilor subcompacte, a continuat să crească și a devenit în acest moment al doilea cel mai vândut din Europa, cu o pondere de 19% în totalul pieței, pe fondul scăderilor modelelor importante din clasa C: VW Golf, aflat în plin proces de schimbare a generațiilor, sau Skoda Octavia. În același timp, în segmentele cumulate ale SUV-urilor, situația este echilibrată, pe de o parte fiind înregistrate creșteri substanțiale ale noilor modele, cum este Peugeot 2008, de cealaltă înregistrându-se scăderi ale modelelor cu vechime pe piață, Renault Captur sau VW T-Roc. Creșteri vizibile s-au înregistrat și în segmentul D, clasa medie, acolo unde cele mai vândute modele, VW Passat, BMW Serie 3 și Tesla Model 3 au crescut substanțial, în august.

Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor

În aceste condiții, clasamentul general al celor mai vândute modele menține pe prima poziție VW Golf, liderul de ani al pieței europene, cu circa 22.300 unități, mult sub vârfurile de peste 30.000 înregistrate în vremurile bune, urmat de Renault Clio și de Peugeot 208, aflate la mare distanță, cu 16.399 și, respectiv, 15.382 unități.

FOTO Imagini spectaculoase cu noile Sandero și Logan, cu un mesaj puternic de la designerul Laurens van den Acker: „Aceste mașini nu pot fi artă?” CITEȘTE ȘI FOTO Imagini spectaculoase cu noile Sandero și Logan, cu un mesaj puternic de la designerul Laurens van den Acker: „Aceste mașini nu pot fi artă?”

Dacia Sandero, best-seller-ul mărcii Dacia, care a reușit în lunile bune să urce chiar și pe locul al treilea, a fost în august pe locul 6, cu 13.896 de unități. Condițiile actuale nu sunt foarte favorabile lui Sandero, dat fiind faptul că luna aceasta va beneficia de o nouă generație, ceea ce duce la scăderea cererii pentru generația care iese din ofertă, în același timp fiind afectat de condițiile particulare pe mai multe piețe tradiționale, unde există programe care stimulează exclusiv sau preponderent vehicule electrice sau hibrid.

Piața auto din Europa: Dacia Sandero rămâne în Top 10, înainte de schimbarea generațiilor

Un alt model fabricat în România, Ford Puma, se numără printre cele care au performat, având cea mai mare creștere a cotei de piață, situându-se pe locul 16, cu un volum de 11.300 de unități.

Din punct de vedere al sistemelor de propulsie, datele Jato arată că 21,4% dintre mașini au fost electrice sau electrificate, ceea ce reprezintă un procent foarte bun și confirmă trendul de creștere al acestui tip de propulsie. Anul trecut, în aceeași lună, doar 8% dintre mașini erau electrificate. Dieselul a continuat să scadă, ajungând la doar 27% din piață, față de 29% anul trecut, în vreme ce propulsia pe benzină a coborât sub 50% din piață, în condițiile în care anul trecut reprezenta 61%. În categoria vehiculelor electrificate, rolul cel mai important a fost cel al hibridelor (inclusiv mild-hybrid), care ocupă jumătate din volum, 92.400 unități, iar vehiculele complet electrice au reprezentat doar un sfert, cu 48.800 unități înmatriculate. Pe acest segment, s-a produs o nouă schimbare a clasamentului celor mai vândute, astfel că Tesla Model 3, care a reînceput livrările pe bandă, a redevenit lider, cu aproape 7.000 de unități, urmat de Renault Zoe, cu 6200 unități, și Hyundai Kona, cu 4.000 de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
dacia sandero
vanzari dacia
vanzari masini electrice