Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a grupului ceh Packeta, a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, anul trecut, față de anul anterior, pe fondul creșterii semnificative a cererii pentru livrările internaționale.
Creșterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online românești către piețele externe și a intrării, în ultimii ani, pe piața locală, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.
„În 2023, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România.
Pentru 2024, Packeta România ia în calcul o creștere similară cu cea înregistrată anul trecut, în contextul în care, pe segmentul cross-border există o tendință continuă de creștere a interesului magazinelor online pentru extinderea pe alte piețe.
Asia intră în preferințele românilor pentru comenzi online din străinătate
2023 a adus schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în privința achiziționării produselor din străinătate. În contrast cu perioada anterioară, când opțiunile de cumpărături ale românilor se concentrau, în principal, asupra magazinelor online sau piețelor din Europa, în prezent românii plasează comenzi semnificative, de ordinul zecilor de mii pe zi, în marketplace-urile din Asia, în special din China, influențați de prețurile mai atractive, gama variată de produse, disponibilitatea stocurilor și rapiditatea livrărilor.
„În viitorul apropiat, vom asista la intrarea mai multor platforme din Asia pe piața românească. Cu toate acestea, este de așteptat ca românii să continue să facă achiziții și de pe această nouă piață emergentă. În același timp, ne așteptăm la menținerea comenzilor și către magazinele online europene deja consacrate în peisajul eCommerce. Iar această diversitate de opțiuni oferă consumatorilor români posibilitatea de a alege în funcție de preferințe, prețuri și calitatea serviciilor, contribuind, astfel, la o piață echitabilă și competitiva”, conchide Alexandr Jeleascov.
Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, dar și a Packeta România, și-a majorat cifra de afaceri la 294 de milioane de euro în 2023, în creștere cu 18,3% față de anul anterior.
Fondul de investiții Emma Capital este deținut de omul de afaceri ceh Jiri Smejc.