Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au dat o amendă de 10.000 de lei Companiei Naționale de Aeroporturi București deoarece sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă nu funcționează și au cerut ca această problemă să fie rezolvată în 48 de ore. Echipele de control au stabilit că temperatura ajungea la 31 de grade în zonele terminalelor Plecări și Sosiri.
”În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă și a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București.
Verificările au confirmat existența unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări și Sosiri, precum și în saloanele din zona internațională Schengen și non-Schengen”, au transmis, sâmbătă, reprezentanții ANPC, citați de News.ro.
Ei au precizat că a fost dată o amendă de 10.000 de lei și comisarii ANPC au cerut remedierea deficienței în 48 de ore.
”Totodată, în ceea ce privește întârzierile sau anulările de zboruri, cu care pasagerii aerieni s-au confruntat, în ultimele zile, companiile aeriene au informat instituția noastră, că aceste probleme sunt generate de o situație la nivelul spațiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.
Într-o singură zi, de exemplu, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore, ceea ce a dus la anularea și reprogramarea zborurilor”, a mai precizat sursa citată.
ANPC recomandă pasagerilor, în aceste condiții, să se informeze permanent cu privire la condițiile meteorologice din țara de destinație, ca și din cea de plecare și să țină legătura cu companiile aeriene.
”Conform atribuțiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât și companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.
Atunci când considerați că acestea v-au fost încălcate, încercați o soluționare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelați la ANPC în situația operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competențelor” – a declarat președintele interimar ANPC, Sebastian Hotca.