Vânzările în scădere ale SUV-ului Grandland au determinat compania Opel, parte a grupului Stellantis, să trimită o parte din angajații uzinei din Eisenach acasă, în sistem Kurzarbeit, potrivit presei din Germania.
Opel a programat reducerea programului de lucru pentru uzina sa din Eisenach, acolo unde se asamblează SUV-ul Grandland. Acesta nu se numără printre cele mai vândute modele, unul dintre motive fiind și faptul că se află la finalul vieții, urmând să fie înlocuit de un nou model. Situația este total opusă celei din Russelsheim, principala uzină a Opel, unde este produs Astra.
Potrivit Automobilwoche, situația a fost confirmată de reprezentanții uzinei, care pun pe seama schimbării de generații această situație. De asemenea, eliminarea subvenției pentru mașinile electrice și cele PHEV a afectat semnificativ modelul Grandland, care oferea și o motorizare plug-in hybrid.
Opel a anunțat că viitorul SUV compact, care va fi produs în Eisenach, se va numit Frontera, după vechiul SUV celebru al anilor 80. Compania urmează să investească peste 130 de milioane de euro pentru a pregăti producția acestuia.
Noul Opel Frontera va avea o versiune electrică și va completa oferta mărcii, care începând din acest an ar trebui să conțină cel puțin o versiune electrică pentru fiecare model din gamă, iar din 2028 să cuprindă exclusiv automobile electrice 100%.
Opel a fost cumpărată de Peugeot SA (PSA) în 2017 de la General Motors, iar începând cu 2021 a intrat în portofoliul Stellantis, beneficiind de platformele acestui grup și, implicit, de sinergii importante în dezvoltarea de noi modele. Pentru rentabilizarea companiei germane, Stellantis a decis să concedieze un număr mare de angajați de la uzinele din Germania și să vânde o bună parte a proprietăților imobiliare care aparțineau de uzinele sale.