PSA Group a anunțat că a încheiat un acord cu federația sindicală IG Metall și sindicatele proprii din Eisenach, acord care pune punct conflictului apărut în urma unei încercări de reducere a personalului, inițiată de compania Opel.
Opel, companie a PSA Group, a încetat conflictul cu angajații din Eisenach, conflict pornit după ce compania a încercat să reducă costurile cu forța de muncă. Intervenția federației IG Metall, una dintre cele mai puternice din Germania, a condus în final la negocieri și un acord care asigură investiții în uzinele din Eisenach, Rüsselsheim și Kaiserslautern, precum și un pachet de protecție a locurilor de muncă, bazat pe creșterea competitivității uzinei, ce se va derula până în 2023.
Una din deciziile importate este cea legată de producția SUV-ului Grandland X, care fusese pusă în pericol de protestele angajaților. Compania va investi pentru ca modelul să fie fabricat la Eisenach, inclusiv o variantă hibridă a sa, din 2020, precum și producția unui motor de 1.6 litri, ce va fi utilizat de întreg grupul PSA. Motorul va fi dezvoltat de centrul de inginerie din Russelsheim. Centrul va fi utilizat de asemenea, pentru dezvoltarea tuturor modelelor Opel destinate pieței europene.
CITEȘTE ȘI BMW lansează, în premieră mondială, stația de încărcare wireless, pentru mașinile electricePentru angajați, decizia majoră este legată de salarii. Sindicatele au cerut implementarea majorărilor pe care IG Metall le-a obținut pentru întreaga industrie metalurigică din Germania. PSA a refuzat să facă aceste măriri, amenințând cu sistarea investițiilor în uzinele Opel. Acum înțelegerea dintre cele două părți stabilește că măririle vor fi acordate începând cu 2020. În pplus, reducerile de personal se vor limita la 3.700 de angajați, și doar pe bază de voluntariat. Până în prezent, deja aproximatvi 3.500 de persoane au semnat un acord de plecare voluntară din companie, cu un pachet salarial de compensare.
„Vom asigura utilizarea pe termen lung a locațiilor noastre din Germania și astfel vom proteja locurile de muncă - și asta în următorul deceniu - cu modele atractive și componente de înaltă calitate. Suntem adânc înrădăcinați în Germania și uzinele noastre germane sunt și vor rămâne coloana noastră vertebrală”, a declarat Michael Lohscheller, CEO Opel, la finalul negocierilor care au condus la semnarea acordului cu sindicatele.