Schimbările de management din cadrul mărcilor care fac parte acum din Stellantis continuă, după ce au fost desemnate persoanele care vor constitui echipa Top Executive. La Opel, o marcă ce va fi poziționată up-market, noul director de marketing este nimeni altul decât fostul director de marketing Renault, cel care s-a ocupat îndeaproape de lansările Dacia de acum un deceniu.
Stellantis a anunțat o nouă numire importantă în cadrul companiei, respectiv în cadrul grupului Opel/Vauxhall. Noul vicepreședinte pentru vânzări, postvânzări și marketing este Stephen Norman, care a condus în ultimii doi ani marca Vauxhall. Stephen Norman îl înlocuiește pe Xavier Duchemin, care a fost numit director operațional (COO) pentru regiunea Eurasia al Stellantis. În locul lui Norman a fost numit Paul Willcox, care a condus anterior operațiunile în Eurasia ale PSA.
Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, are o echipă întreagă de foști angajați ai Renault, în posturi cheie, unii dintre ei cu misiuni esențiale în transformarea Dacia în marcă internațională.
Tavares este el însuși unul dintre cei care au coordonat direct dezvoltarea mărcii Dacia, după preluarea ei de către Renault. Având funcția de Chief Operating Officer, fiind mâna dreaptă a lui Carlos Ghosn, a fost considerat pe bună dreptate principalul pretendent la funcția de CEO al Renault, după încheierea mandatului lui Ghosn. Tavares a vizitat România de mai multe ori, el fiind autorul celebrei expresii „vacă de muls”, prin care a descris plastic profitabilitatea mărcii românești pentru francezi.
Carlos Tavares
După Tavares, cel mai important post ocupat în Stellantis de un fost director responsabil de marca Dacia este Arnaud Deboeuf, care a stat la originea programului Entry, cum se numea la acel moment, în cadrul Renault. În poziția pe care a ocupat-o, el a avut misiunea să dezvolte rețeaua de producție a modelelor Dacia (inclusiv a celor care se vindeau cu sigla Renault), programul fiind redenumit apoi Global Acces. Acest program stă la originea unității de business Dacia & Lada, care a fost creată acum de Luca de Meo. Deboeuf a devenit, în 2015, vicepreședinte al Alianței Renault Nissan, dar, în 2019, după arestarea lui Carlos Ghosn și colapsul întregului sistem al Alianței, Arnaud Debeouf a fost recrutat de PSA Group, fiind numit director industrial și de strategie. Odată cu înființarea Stellantis, Arnaud Deboeuf este director cu atribuții globale pentru producție, peste toate cele 14 mărci ale grupului.
CITEȘTE ȘI Carlos Tavares, în prima conferință ca CEO al Stellantis: Nu vom închide fabrici. Nu vom închide mărciStephen Norman, anunțat acum ca vicepreședinte Opel, a ocupat funcția de vicepreședinte responsabil cu marketingul și comunicarea în Renault Group în perioada-cheie a lansărilor Dacia. El a fost implicat direct în crearea campaniilor de marketing ale mărcii de la Mioveni, fiind renumit pentru ideile sale privind adaptarea campaniilor pentru fiecare țară. Stephen Norman a fost cel care a comparat Dacia cu Ikea și cu H&M, în perioada în care încă nu fusese lansată nici măcar prima generație Duster. „Low-cost is beautiful”, spunea el în acea perioadă, când mai mărturisea jurnaliștilor români că industria auto încă lucrează „cu metode aduse de americani în anii 50 – 60”. Stephen Norman a fost nevoit să părăsească Renault Group în 2013, după ce Carlos Tavares a fost îndepărtat din companie de Carlos Ghosn pentru că a îndrăznit să spună că merită să conducă un grup auto de talie mondială. Ulterior, Stephen Norman a fost preluat de Tavares și numit în funcția de senior vicepreședinte de marketing al PSA, iar din 2018 a devenit directorul mărcii Vauxhall.
Stephen Norman