Stația de metrou Tudor Arghezi va fi dată în folosință pe data de 15 noiembrie, după ce Primăria Sector 4 și Metrorex au convenit asupra graficului de activități. Directorul Metrorex, Mariana Miclăuș, a precizat că la început garniturile vor circula la un interval de 8 minute.
Primăria Sector 4 anunță, marți, într-un comunicat de presă, că, de la jumătatea lunii viitoare, călătorii sunt invitați să folosească atât stația de metrou ”Tudor Arghezi”, cât și parcarea aferentă acesteia.
se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera, scrie News.ro.
”Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”, a afirmat Mariana Miclăuș.
Potrivit datelor transmise de Primăria Sector 4, recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice.
Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Stației i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități.
Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare.