Dacia domină piața din Franța, înregistrând cea mai mare creștere dintre mărcile de volum, cu ajutorul celor două modele-vedetă, Spring și Sandero. Pe o piață care a continuat să scadă, Dacia a fost una dintre cele câteva mărci cu creștere.
Dacia a înmatriculat 11.085 de autoturisme în Franța, în luna noiembrie, cu o creștere masivă, de 66,6%, în condițiile în care aproape toate mărcile au încheiat luna cu rezultate negative. Ca urmare, cota de piață a Dacia, în luna noiembrie a fost una impresionantă, 9,09%. Grupul Renault a reușit să raporteze un avans de 7,8% doar cu ajutorul celor de la Dacia, care au înregistrat astfel un volum ce a început să se apropie de marca franceză (18.936). Dacia a fost foarte aproape să ajungă și Citroen (cotă 10,8%), care a avut de asemenea o creștere de 14,7%. Grupul Stellantis, rivalul Renault Group, a încheiat luna cu -10,8% și o cotă de piață în scădere, după cum reiese din datele Comitetului Constructorilor de Automobile analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vedeta Dacia a fost în primul rând modelul electric Spring, care a depășit toate rivalele, inclusiv Renault Zoe și Tesla Model 3. Spring a înmatriculat 2.895 de unități, cu 700 mai multe decât Zoe și cu aproape 1400 peste cele 1500 înmatriculate de Model 3. De altfel, Tesla nu ajunge la volumul Dacia Spring nici dacă însumează ambele modele pe care le vinde pe piața din Franța.
După primele 11 luni, Dacia a recuperat pierderile înregistrate la început de an și afișează acum un plus de 7,5%, cu 112.605 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 7,5%, adică o treime din cota pe care o deține grupul Renault pe piața franceză.
Dacia se menține în top 10 al vânzărilor cu două modele, pe întreg anul. Sandero se află pe un foarte bun loc 4, după cele două modele Peugeot, 208 și 2008, dar și după Renault Clio, cu 67.778 unități. Tot în top stă și Duster, cu 27.729 de unități înmatriculate. Dacia Spring, care are doar două luni de la debutul livrărilor, a acumulat deja 8599 de unități înmatriculate, dublu față de VW ID.3, de exemplu, care este lansate pe piață de mai bine de un an. Spring este acum pe locul 46 al clasamentului general al vânzărilor din Franța, în timp ce Renault Zoe, liderul pieței de electrice, este pe locul 17, cu 20.401 de autoturisme.