O nouă companie feroviară intră pe piața din România, cu trenuri cumpărate din Israel

O nouă companie feroviară intră pe piața din România, cu trenuri cumpărate din Israel
scris 5 dec 2024

Trenurile achiziționate în acest an  din Israel de compania ieșeană Ferotrans TFI sunt într-o fază avansată de pregătire pentru transport și urmează să ajungă în România în luna decembrie, spune Dumitru Anchidin, administratorul Ferotrans.

Mișcarea a fost anunțată din vară de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Renault 5 și Alpine A290 ratează scorul maxim la EuroNCAP și atrag ironii. Lista scorurilor pentru ultimele 15 mașini testate în acest an CITEȘTE ȘI FOTO Renault 5 și Alpine A290 ratează scorul maxim la EuroNCAP și atrag ironii. Lista scorurilor pentru ultimele 15 mașini testate în acest an

Vor fi două trenuri pe ruta Iași – București și retur și două pe ruta Suceava – București și retur. Iar în sezonul estival, între 14 iunie 2025 și 7 septembrie 2025 va circula un tren și pe ruta Suceava – Mangalia și retur, arată acesta, citat de Ziarul de Iași.

Anterior a fost relatat că o companie feroviară privată va pune în circulație 33 de trenuri cumpărate din Israel. Firma, cu sediul în Iași, a cumpărat deja mai multe trenuri model IC3, aflate în circulație și în Danemarca, cu planul de a începe, de la finele acestui an, deservirea unor rute de lung parcurs din România.

Profit.ro a anunțat atunci că operatorul feroviar Ferotrans-FTI din Iași, controlat de Dumitru Anchidin, fost consilier local al PSD și director al Regionalei Moldova CFR Marfă, a cumpărat 33 de trenuri diesel (DMU) de la Căile Ferate Israel, care nu mai sunt necesare companiei israeliene.

Valoarea tranzacției este estimată în presa străină la 15- 16 milioane de euro.

În 2018, Profit.ro a anunțat că Ferotrans a achiziționat ultimele garnituri Diesel ale Căilor Ferate Olandeze, autoritățile din această țară urmând să folosească alte trenuri, tip EMU Stadler Flirt.

Trenuri similare cu cele achiziționate de Ferotrans Iași, companie deținută de Dumitru Anchidin, sunt în exploatare în Danemarca. În această țară sunt in circulație pentru încă 10 ani peste 90 de trenuri IC3. Acestea au fost fabricate de divizia scandinavă a ABB în colaborare cu operatorul national DSB, arată acum Club Feroviar.

ANPC a controlat peste o mie de comercianți de produse textile și a dat amenzi de circa 3,4 milioane lei CITEȘTE ȘI ANPC a controlat peste o mie de comercianți de produse textile și a dat amenzi de circa 3,4 milioane lei

Trenuri cumpărate din Israel

Aceste trenuri sunt vândute de israelieni ca urmare a electrificării integrale a retelei lor. Materialul rulant este dotat cu cuplare automată, acest sistem oferind posibilitatea legării facile a trenurilor. IC3 urmează să fie autorizat de AFER pentru folosire în România. O bună parte dintre trenuri, respectiv 14, sunt fabricate imediat după 2000. Acestea au inclus sistemul PZB 90 (indusi) care le face compatibile cu rețeaua noastră.

Operarea va fi făcută prin firma Ferotrafic TFI SRL deținută tot de omul de afaceri ieșean, aceasta obținând în mai 2024 licența de transport feroviar călători.

România are nevoie în continuare de parc de material rulant, lucru arătat și de declarațiile unor responsabili din domeniu. „Dorim să obținem trase de la CFR SA și apoi să obținem contracte de servicii publice din partea ARF”, spune Anchidin. Pentru început trenurile vor circula pe rute intecity care să lege orașele Iași, Suceava, București, Constanța.

În ceea ce privește prețul plătit pe trenuri, informațiile oficiale lipsesc, ca urmare a clauzelor de confidențialitate existente.

Hidroelectrica lansează o platformă online unde firmele pot încheia contracte de furnizare a energiei, în pragul liberalizării pieței CITEȘTE ȘI Hidroelectrica lansează o platformă online unde firmele pot încheia contracte de furnizare a energiei, în pragul liberalizării pieței

Surse neoficiale afirmă că tranzacția ar fi fost de 15 milioane euro, pornindu-se inițial de la 509 mii euro pe bucată (peste 16 milioane euro în total).

Intrarea trenurilor în exploatare la o companie din estul României pare a echilibra peisajul transportatorilor ferovari de călători dominat de operatori din alte regiuni ale țării decât Moldova. Avem două companii în zona de vest și sud-vest a țării (Softronic Craiova și Astra TransCarpatic), trei în Transilvania (Regio Călători Brașov, Transferoviar Călători și InterRegional Călători din Cluj), una în sud (CFR Călători București). Cu 33 de trenuri de confort sporit, noului operator ieșean nu ar trebui să îi fie greu să se impună pe piața locală.

viewscnt
Afla mai multe despre
trenuri
israel