Un judecător din Munchen a interzis marți Tesla să mai promoveze sistemele de asistență pentru șoferi și sistemul de conducere autonomă ale automobilelor sale electrice, considerând că sunt reclame înșelătoare, transmite Reuters.
Tesla poate declara apel față de această decizie, scrie News.ro
Procesul a fost intentat de organizația industrială germană Wettbewerbszentrale, care are rolul să identifice practicile anti-concurențiale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instanța din Munchen a fost de acord cu acuzația organizației și a interzis Tesla Germany să includă sitagmele “full potential for autonomous driving” (potențial complet pentru conducere autonomă) și “Autopilot inclusive” în materialele sale publicitare din Germania.
Potrivit instanției, astfel de afirmații reprezintă practici de afaceri înșelătoare întrucât un cumpărător obișnuit ar putea înțelege că automobilul poate fi condus fără intervenție umană și ar putea sugera că un astfel de sistem este legal pe drumurile din Germania.
Sistemul autopilot al Tesla a atras critici din partea autorităților de reglementare, inclusiv din partea Comisiei pentru Siguranța Transporturilor Naționale din Statele Unite, întrucât nu include garanții.
CITEȘTE ȘI Averea lui Elon Musk a depășit-o pe cea a lui Warren Buffett. Fondatorul Tesla a devenit și cel mai bine plătit CEO din SUA, întrecându-l cu mult pe Tim CookSistemele pentru asistența șoferilor, care pot efectua sarcini de conducere a automobilelor perioade lungi de timp cu o intervenție minimă sau chiar deloc din partea șoferilor, au provocat îngrijorarea că aceștia sunt tentați să își neglijeze obligațiile de a controla permanent vehiculele.
Tesla a afirmat că a informat clienții că tehnologia sa de asistență automată a șoferilor nu este echivalentă cu un sistem de conducere autonomă.
Un purtător de cuvânt al Tesla Germany nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Directorul general al Tesla, Elon Musk, a declarat în această lună că producătorul de automobile electrice este