Qantas Airways a acceptat să plătească 120 de milioane de dolari australieni (79 de milioane de dolari) sub formă de compensații și o amendă pentru că a vândut bilete pentru mii de zboruri anulate, au anunțat luni compania aeriană și organismul de supraveghere a consumatorilor din Australia, relatează AP.
Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori a dat în judecată compania aeriană cu sediul la Sydney la Curtea Federală anul trecut. Qantas a avut o conduită falsă, sau înșelătoare prin faptul că a anunțat bilete pentru mai mult de 8.000 de zboruri din mai 2021 până în iulie 2022 care fuseseră deja anulate, scrie News.ro.
Qantas a fost de acord să soluționeze procesul prin plata unei amenzi de 100 de milioane de dolari australieni (66 de milioane de dolari) către guvernul australian și a unei sume preconizate de 20 de milioane de dolari australieni (13 milioane de dolari) către peste 86.000 de clienți afectați.
"Ziua de astăzi reprezintă un alt pas important înainte, pe măsură ce lucrăm la restabilirea încrederii în transportatorul național", a declarat Vanessa Hudson, directorul executiv al Qantas, într-un comunicat.
"Când zborurile au fost reluate după închiderea COVID, recunoaștem că Qantas a dezamăgit clienții și nu a respectat propriile standarde. Știm că mulți dintre clienții noștri au fost afectați de eșecul nostru de a furniza notificări de anulare în timp util și ne pare sincer rău", a declarat Hudson, care l-a înlocuit pe Alan Joyce la conducerea companiei aeriene în noiembrie anul trecut. Un judecător de la Curtea Federală nu a acceptat încă înțelegerea.
Qantas a raportat un profit de 1,74 miliarde de dolari australieni (1,13 miliarde de dolari) după taxe pentru ultimul an.