Comisia Europeană a avertizat trei producători de vehicule electrice (EV) din China că nu au pus la dispoziție suficiente informații pentru investigația sa anti-subvenții, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul
Dacă Executivul comunitar ajunge la concluzia că informațiile furnizate de companiile incluse în eșantion - BYD, SAIC și Geely - sunt insuficiente, ar putea folosi dovezile disponibile din alte surse pentru a calcula taxe vamale la vehiculele electrice chinezești, o decizie care ar afecta relațiile dintre Bruxelles și Beijing, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avertismentele de aceste tip sunt frecvente în cazurile UE de protecție comercială. În toate cele 10 cazuri anti-subvenții din trecut contra Chinei, pentru care măsurile restrictive sunt încă în vigoare, Comisia Europeană a folosit astfel de "elemente disponibile" pentru a completa anumite lacune.
Sursele susțin că firmele au dreptul să răspundă la avertismente.
SAIC a anunțat că "cooperează deplin" cu Comisia Europeană și a furnizat toate informațiile necesare, în concordanță cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului (OMC) și ale UE.
"Este important să subliniem că informațiile sensibile din punct de vedere comercial - cum ar fi cele despre baterii - nu ar trebui să aparțină acestei categorii", a precizat SAIC într-un mesaj pe WeChat.
Compania a refuzat să comenteze când a fost întrebată dacă Bruxellesul a cerut informații despre baterii.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectațiReprezentanții Geely au refuzat să facă comentarii, iar cei ai BYD nu au răspuns solicitărilor de a comenta.
Camera de Comerț a Chinei din UE susține că rapoartele privind necooperarea sunt nefondate și companiile au răspuns la diverse chestionare și au facilitat inspecții la fața locului.
CITEȘTE ȘI Porturile de la Marea Neagră, închiseDe asemenea, a informat Camera de Comerț a Chinei din UE, unele firme văd solicitările UE ca fiind excesive.
Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigație asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenții de stat. China a denunțat ancheta, pe care a calificat-o drept un "protecționism pur" și a subliniat că probabil va dăuna relațiilor comerciale sino-europene.