Noile teste EuroNCAP, mai dure ca niciodată, au făcut din nou victime, la ultima serie de teste. Suzuki Jimny, noua generație abia lansată de japonezi, a primit doar 3 stele, cu un rezultat dezamăgitor.
Patru noi automobile au fost testate de EuroNCAP, din care două, VW Touareg și Audi A6, au primit rezultate maxime, în timp ce două au primit scoruri mai mic. Ford Yourneo Connect a primit patru stele, în timp ce Suzuki Jimny a fost notată cu numai 3 stele, ceea ce pune serioase semne de întrbare privind siguranța la bordul acesstei mașini.
Cele două modele aparținând VW Group, Audi A6 și VW Touareg s-au comportat foarte bine la toate testele, inclusiv la cel privind siguranța bicicliștilor, cu ajutorul AEB (frâne automate de urgență). A6 a rpimit 93 de puncte din 100 pentru protecția pasagerilor adulți (de pe scaunele din față) și 85 de puncte din 100 pentru copii. Scorul pentru asistența sistemelor de siguranță a fost de numai 76 puncte, un scor ce putea fi mai mare având în vedere gradul ridicat de tehnologie exsitent la bordul acestui model. Motorul de pe modelul testat a fost 40 TDI (2.0 litri). La rândul său, Touareg a primit 89 de puncte pentru pasagerii adulți, 86 pentru copii și 81 pentru siguranța asistată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele două modele care nu au primit punctajul maxim s-au comportat complet diferit. Ford Tourneo Connect a fost la un pas de nota maximă, având echipamente care țin pasul cu cerințele EuroNCAP, inclusiv AEB. Protecția pasagerilor adulți a fost la teste peste cea din VW Touareg, însă celelalte aspecte au fost la limită sub standardele celor 5 stele. Chiar și siguranța asistată a primit 75 de puncte, cu numai un punct sub Audi A6. Celălalt model, Suzuki Jimny, s-a comportat cel mult mediocru, începând de la protecția adulților, 73 de puncte din 100, și terminând cu sistemele de asistență, care aproape că nu există, fiind punctate cu 50%. Singurul test cu rezultate bune a fost cel pentru copiii de pe scaunele din spate. Modelul testat a fost un 1.5 GLX.
Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP a declarat că ultimele teste demonstrează că dincolo de duritatea testelor, pot fi obținute 5 stele. Criteriile care privesc protecția pietonilor și cicliștilor sunt luate în serios de producători, fiind deja testate pe 6 modele care oferă acest sistem. „Acest sistem de asistență a șoferului este cărămida de temelie pentru potențiala autonomie în viitor. Este important că oferă beneficii tangibile astăzi.”