Noul CEO al Boeing, Kelly Ortberg, se va confrunta cu o sarcină herculeană când va începe activitatea săptămâna viitoare, respectiv refacerea puterii unei corporații americane zdruncinate de crize multiple, relatează Reuters.
Fostul șef al companiei de avionică și tehnologia informației Rockwell Collins se întoarce de la pensie pentru a conduce producătorul de avioane american în vârstă de 108 de ani, care pierde numerar și este afectat de probleme la nivel de companie care se preconizează că vor dura ani pentru a fi rezolvate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lista sa extinsă de activități include repararea relațiilor cu companiile aeriene și angajații, creșterea producției, refacerea finanțelor companiei și asigurarea unui acord de muncă pentru a evita o posibilă grevă a lucrătorilor mai târziu în acest an.
Actuali și foști directori de companii aeriene au declarat pentru Reuters că sunt optimiști în ceea ce privește expertiza în domeniul aerospațial și ingineresc a lui Ortberg și statutul său de străin nelegat de trecutul Boeing.
Dar bărbatul de 64 de ani are o sarcină grea.
”Acesta nu este o soluție de cinci ani. Este pregătit să petreacă cei 10 ani necesari pentru a reface Boeing?”, a spus Bill George, fost CEO al Medtronic și membru executiv la Harvard Business School”.
Ortberg nu a fost disponibil pentru un interviu.
Compania a declarat anterior că ia măsuri cuprinzătoare pentru a consolida calitatea și pentru a construi încrederea, inclusiv reducerea cantității de așa-numite lucrări deplasate sau în așteptare.
”Este mult de muncă și aștept cu nerăbdare să încep”, a declarat Ortberg miercuri, într-un comunicat.
CITEȘTE ȘI Tranzacție gigant cu efect și în România - Compania care a cumpărat startup-ul românesc Brainient a fost vândută de miliardarul Patrick Drahi unui mare grup american. Apare unul dintre cei mai redutabili jucători în publicitate onlineCea mai presantă problemă a companiei este scăderea producției și livrărilor de avioane în urma unei desprinderi a unui panou fix de ușă pe 5 ianuarie, la un avion 737 MAX aproape nou aflat în zbor.
Boeing produce în prezent aproximativ 25 de avioane MAX pe lună, cu un obiectiv de 38 pe lună până la sfârșitul anului. Acest lucru i-a lăsat pe clienți să caute avioane, deoarece cererea de călătorii a crescut, ceea ce îi costă venituri.
Southwest Airlines, care operează o flotă exclusiv de avioane Boeing, a lansat ipoteza că va primi 85 de avioane în acest an, dar acum se așteaptă la doar 20 de avioane.
Fostul CEO al United Airlines, Oscar Munoz, a spus că Ortberg va trebui să fie realist cu directorii.
A lua legătura cu clienții cheie și angajații Boeing ”să îi informeze că au un lider în care pot avea încredere și cu care pot lucra” va fi esențial, a declarat Munoz pentru Reuters.
Boeing se confruntă în continuare cu dificultăți în lanțul de aprovizionare din industrie și cu amenințarea cu întreruperi de muncă în luna septembrie din partea celor peste 30.000 de muncitori ai fabricilor din zona Seattle, aflati în prezent în discuții contractuale.
Purtătorii de cuvânt atât ai Boeing, cât și ai Asociației Internaționale a Mașinilor și Lucrătorilor din Aeronautică spun că cele două părți au făcut progrese în chestiuni non-economice, urmând să înceapă discuțiile pe probleme economice critice în săptămânile următoare.
CITEȘTE ȘI VW Group, scădere a profitului operațional."Este sub ambițiile noastre."Compania trebuie, de asemenea, să sporească producția pentru a încetini o ardere de numerar care se estimează să continue cel puțin până în al treilea trimestru.
Agenția de rating S&P a declarat că ar putea retrograda ratingul de credit al companiei la statutul de nerecomandat investițiilor, dacă Boeing nu face progrese către niveluri de producție mai normalizate. Acest lucru i-ar crește costurile de împrumut.