Standardul de emisii Euro 5 va intra în vigoare în 2022, pentru motociclete, potrivit deciziei Parlamentului European, care a decis astfel amânarea acestuia. Pandemia de coronavirus a blocat piața europeană de motociclete, în 2020.
Motocicletele care au standard Euro 3 și care au fost deja fabricate mai pot fi vândute încă un an, ca urmare a votului Parlamentului European, care a pus decizia pe seama pandemiei și a stabilit ca toate termenele stabilite anterior pentru emisiile motocieltelor să fie amânate.
Propunerea adoptată a venit din partea Comisiei Europene, cea mai importantă prevedere fiind cea legată de amânarea intrării în vigoare a normelor Euro 5 la 1 ianuarie 2021, pentru motocicletele nou fabricate.
CITEȘTE ȘI Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric SpringPiața de motociclete s-a prăbușit pur și simplu în acest an, din cauza pandemiei de coronavirus, existând foarte mulți constructori care au rămas cu stocuri foarte mari de motociclete nevândute, cele mai multe având norme de emisii Euro 4. Acestea ar fi devenit bune de aruncat la gunoi, odată cu 1 ianuarie 2021.
În România, situația pieței de motociclete este una foarte bună, în acest an, în contrast cu restul Europei, înmatriculările înregistrând o creștere de 17 procente, după 9 luni, potrivit datelor APIA. Creșterea are la bază evoluția excelentă din lunile ianuarie și februarie, care au fost urmate apoi de scăderi în perioada de carantină (-59% în aprilie și -13% în mai), după care piața a revenit pe trendul pozitiv în cele patru luni până în septembrie, cu o creștere de 69% în luna a noua. O creștere foarte mare a fost înregistrată însă pe segmentul ATV-urilor, în timp ce pe segmentul scuterelor vânzările au scăzut în acest an cu 12%.