Șeful Volkswagen Group va prezenta luna aceasta Consiliului de Supervizori un nou plan de business pentru următorul deceniu, plan care ar urma să cuprindă și varianta colaborării cu alți constructori, între care Ford se află în prim plan. Măsurile ar aduce reduceri considerabile de costuri în materie de cercetare și dezvoltare.
Volkswagen se pregătește să intre într-un nou ciclu de dezvoltare, CEO-ul VW Group, Herbert Diess, urmând să prezinte noul plan de acțiune, după cum scriu mai multe publicații din Germania. Întâlnirea cu Consiliul de Supervizori nu a fost anunțată public de companie, reprezentanții VW refuzând să facă vreun comentariu pe marginea acestei informații. Planul ar urma să acopere următorii 10 ani, iar printre punctele ce sunt așteptate să fie incluse de Diess pe ordinea de zi sunt cele care vizează parteneriatele cu alți constructori, cele care ar putea genera sinergii în materie de cercetare și dezvoltare a vehiculelor electrice și autonome.
Consiliul va trebuie să ia o decizie și să aprobe sau nu propunerile lui Diess, astfel încât compania să aibă o nouă direcție strategică. Din punct de vedere financiar, o astfel de decizie ar putea să asigure acoperirea deficitelor generate de imensiul scandal diesel, care a adus cheltuieli foarte mari cu amenzile și despăgubirile.
Pe de altă parte, informațiile arată și o concentrare a rolului pe care Audi l-ar putea juca în perioada următoare, ca un centru de comandă pentru procesele de cercetare și dezvoltare de noi tehnologii.
Ford este primul partener care este vizat de plan, informațiile privind o alianță strânsă pentru dezvoltarea de vehicule autonome fiind deja apărute în presa din ultima perioadă. Dar sunt luate în calcul parteneriate cu companii de software, producători de baterii și chiar alți constructori auto. În privința Ford, o informație nouă vorbește despre posibilitatea ca VW să preia o platformă de pick-up de la americani, pentru a dezvolta un nou model, alături de eventuale motoare produse de Ford. În schimb, constructorul american ar putea primi acces la platforma electrică MEB dezvoltată de VW.