Prețul motorinei a coborât în stațiile Petrom sub pragul de 8,5 lei/l, cel mai redus nivel din ultimele 3 luni, în urma ieftinirilor cu 5 bani/l efectuate miercuri la ambele tipuri de carburanți de liderul pieței de distribuție de carburanți autohtone, OMV Petrom, conform datelor analizate de Profit.ro.
Dacă, pe 27 aprilie, un litru de motorină standard costa în stațiile Petrom 8,5-8,51 lei, pe 27 iulie, în principal în urma aplicării reducerii de 50 de bani/l convenită de guvern și companii și a deprecierii cotațiilor internaționale ale petrolului, prețul motorinei în aceleași stații era de 8,46-8,49 lei/l.
În mai puțin de 10 zile, prețul carburanților la pompă s-a redus cu 20 de bani/l.
Ca urmare a ieftinirii de miercuri, un litru de benzină standard costa 7,78-7,85 lei/l, apropiat de nivelul înregistrat pe 4 mai.
Evoluția prețului motorinei din ultimele 3 luni
OMV Petrom a redus prețul carburanților cu 5 bani și în stațiile OMV, unde în prezent ul litru de benzină costă 7,9-7,93 lei, iar unul de motorină 8,54-8,57 lei.
CITEȘTE ȘI Grupul danez DSV a depășit pragul de 100 de milioane de euro în România: Ne așteptăm la fuziuni și achiziții pe piața de transport și logistică. Provocările sunt însă multipleIeftiniri de 4 bani pe litru a efectuat miercuri și MOL, prețul benzinei standard coborând la 7,90-7,96 lei, iar ce al motorinei standard, la 8,54-8,61 lei.
Evoluția prețului benzinei din ultimele 3 luni
Prețurile petrolului au fost sub presiune de la jumătatea lunii iunie, ca urmare a riscurilor crescânde de recesiune globală, determinate de înăsprirea a politicilor monetare.
Administrația SUA intenționează să impună un plan de plafonare a prețurilor țițeiului rusesc, dar viceprim-ministrul rus Alexander Novak a avertizat că Moscova nu va exporta petrol dacă prețul este plafonat sub costurile de producție.
CITEȘTE ȘI Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisiePână recent, situația pe piața carburanților a fost tensionată din regiune, unde cererea de combustibili este alimentată de cea din Ucraina, iar oferta afectată de închiderea a celor mai importante rafinării din zonă, cea temporară a MOL, din Ungaria, cu o capacitate anuală de 8 milioane tone, și cea de durată a OMV de lângă Viena, cu o capacitate de procesare de 10 milioane tone anual, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi (rafinăria deținută de OMV în România).
Funcționarea rafinăriei austriece la 20% din capacitate până în luna septembrie va aduce pierderi de 200 de milioane euro companiei austriece.
Guvernul austriac a decis să apeleze încă o dată la rezervele strategice pentru a evita o penurie. Importul de carburanți, inclusiv din România, nu au fost suficiente pentru ca mai multe stații din Austria să nu rămână fără motorină în urma accidentului de la începutul lunii iunie, în urma căruia 80% din capacitatea de procesare a rafinăriei Schwechat a devenit indisponibilă cel puțin până în luna septembrie.