Nissan Motor, al treilea mare producător auto nipon, a redus cu 14,5% estimarea privind profitul anual, citând vânzările sub așteptări și alți factori, transmit Kyodo și Reuters.
În anul fiscal încheiat la 31 martie 2024, Nissan ar urma să raporteze un profit operațional de 530 miliarde de yeni (3,43 miliarde de dolari), față de prognoza precedentă, de 620 miliarde de yeni. Totuși, ar fi un nivel cu 40% mai ridicat decât profitul operațional de 377 miliarde de yeni din anul fiscal precedent, arată Agerpres.
Profitul net este acum estimat la 370 miliarde de yeni, în loc de 390 miliarde de yeni.
Nissan se așteaptă în total la vânzări de 3,44 milioane de vehicule în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024, după ce în urmă cu două luni revizuise în scădere prognoza, la 3,55 milioane de unități, parțial din cauza performanței slabe din China.
Impactul intensificării concurenței pe piața din SUA, cutremurul din peninsula niponă Noto și perturbările cu care se confruntă transporturile în Marea Roșie afectează vânzările, a explicat directorul general Makoto Uchida.
Vânzările Nissan au fost de asemenea afectate de cererea peste estimări de mașini hibride pe piața din SUA, a adăugat Uchida. Acesta a declarat că firma "a decis că este necesar să ofere sprijin suplimentar furnizorilor afectați de creșterea costurilor".
Vânzările anuale sunt acum estimate la 12.600 miliarde de yeni, în loc de 12.000 miliarde de yeni.
Luna trecută, Nissan anunțase că va lansa 30 de noi modele până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027 și vrea să-și majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăți profitabilitatea și dezvoltă baterii mai puternice.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un nou brand de mașină electrică din China intră în RomâniaȚinta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice și hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de noi modele noi ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generație EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
CITEȘTE ȘI SUA investighează rechemarea de către Ford Motor a 42.000 de SUV-uriNissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA și Japonia și va continua să valorifice alianța cu producătorul auto francez Renault și grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa și alte regiuni, cum ar fi India și America Latină, a precizat producătorul auto.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% față de 2022.