Deși Nissan nu a publicat încă datele oficiale privind rezultatele financiare pentru perioada martie - iunie, cotidianul japonez Nikkei Shimbun a dezvăluit valori dezastruoase, cu o scădere a profitului operațional de 90%. Compania a anunțat printr-un comunicat că cifrele jurnaliștilor sunt reale.
O situație mai puțin obișnuită s-a petrecut astăzi, când publicația Nikkei Shimbun, una dintre cele mai puternice instituții de presă din Japonia, a publicat un articol referitor la rezultatele financiare ale Nissan pentru primul trimestru din anul financiar început la 1 aprilie. Jurnaliștii japonezi susțin că profitul operațional a scăzut de la 109,1 miliarde yeni, cât se înregistrau în 2018, la doar câteva miliarde yeni, adică o scădere de 90% față de anul trecut. Același cotidian susține că reducerile de personal pe care le propune Nissan sunt de peste 10.000 de persoane la nivel global, o valoare uriașă, mult peste cei 4.800 anunțați inițial în luna mai.
Nissan a transmis presei un comunicat în care susține că datele privind rezultatele financiare nu au fost încă publicate, dar confirmă cifrele privind profitul publicate de Nikkei Shimbun.
În timp ce precizează că articolul din Nikkei nu are la bază date oficiale, Nissan mai precizează: „În timp ce rezultatele financiare pentru trimestru sunt încă revizuite, cifrele pentru profitul operațional publicate în Nikkei Shimbun sunt în mare corecte.”
CITEȘTE ȘI Grupul chinez BAIC cumpără o participație de 5% la Daimler, pentru a-și consolida relația cu producătorul auto germanNissan se află într-o situație din ce în ce mai gravă, din punct de vedere al finanțelor, de la începutul acestui an. Deși s-a zvonit că actualul CEO nu va mai fi menținut în funcție, el a primit un nou mandat de la acționari.
În luna, mai, înainte de adunarea Consiliului de Supervizori, planul anunțat de Hiroto Saikawa prevedea o serie de reduceri de costuri, inclusiv reduceri de personal la nivel global.
Săptămâna aceasta, o informație provenind din Olanda arată că fostul CEO, Carlos Ghosn, a dat în judecată compania japoneză, cerând 15 milioane de euro despăgubiri, deoarece nu a respectat legislația atunci când a fost destituit.