Nissan Motor a anunțat că va lansa 30 de noi modele până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027 și vrea să-și majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăți profitabilitatea și dezvoltă baterii mai puternice, transmit AP și Reuters.
Prezentând o actualizare a planului de afaceri pe termen lung, al doilea mare producător auto nipon a informat că are ca obiectiv o marjă de profit de peste 6% și o rentabilitate totală de peste 30% până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027, scrie Agerpres.
Nissan a fost un pionier în dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) cu modelul alimentat cu baterii Leaf, dar a fost depășit de rivalii Tesla și BYD, inclusiv pe cea mai mare piață auto din lume, China.
Ținta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice și hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de noi modele noi ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generație EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% față de 2022.
Nissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA și Japonia și va continua să valorifice alianța cu producătorul auto francez Renault și grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa și alte regiuni, cum ar fi India și America Latină, a precizat producătorul auto.
Ofertele Nissan de vehiculele electrice, plug-in și hibride vor crește pe toate piețele, inclusiv în SUA, Europa, Japonia, restul Asiei, Australia și Africa, a anunțat directorul general Makoto Uchida, la prezentarea planului "The Arc".
Luna aceasta, Nissan Motor și Honda Motor au informat că vor lucra împreună la dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) și a altor tehnologii avansate, pentru a reduce costurile și a îmbunătăți competitivitatea, într-un sector în care producătorii auto niponi au rămas în urmă.
Directorii generali ai Nissan și Honda au apărut împreună la o conferință de presă desfășurată la Tokyo pentru a anunța că vor analiza posibilitățile, domeniile și zonele care au potențial, pentru a colabora pe segmentul electrificării și utilizării mașinilor inteligente. Eu au declarat că acordul nu are caracter obligatoriu, iar discuțiile încep acum.
CITEȘTE ȘI Agroserv Măriuța, care deține Lăptăria cu Caimac - Pierderile se măresc. "A fost o perioadă a contrastelor."Pe plan global, producătorii auto sunt afectați de costurile mai ridicate pentru EV decât pentru modelele cu combustie, ceea ce are ca rezultat prețuri mai ridicate pentru vehiculele electrice.
Potențialul parteneriat cu Honda reprezintă o schimbare de strategie a Nissan pe segmentul vehiculelor electrice, care se concentra pe cooperarea cu partenerii de alianță Renault și Mitsubishi Motors Corp.
În 2023, Nissan a decis să investească în divizia EV al Renault - Ampere -, dar în ianuarie producătorul auto francez a anulat planurile de listare a Ampere, din cauza condițiilor nefavorabile de pe piață.