Nissan Motor vrea să lanseze șapte noi modele în Africa, în următorii doi ani, au anunțat luni directorii companiei nipone, în condițiile în care producătorul auto se concentrează pe piețele cu un ritm ridicat de creștere, pentru a atenua impactul crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.
În exercițiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulți ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat și pandemia de coronavirus care și-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule, scrie Agerpres.
Nissan își va extinde cu șapte modele noi portofoliul de SUV-uri și vehicule cross-over în Africa, din care patru vor fi din categoria SUV-urilor, a explicat Shinkichi Izumi, director al subsidiarei Nissan Africa de Sud.
De asemenea, Nissan vrea să facă din Africa un hub pentru vehicule comerciale ușoare (LCV) și va majora producția celebrei camionete Navara, deschizând fabrici în Ghana și în Kenya, a declarat Izumi.
Acesta nu a dat publicității detaliile investițiilor și nivelul producției din regiune, deși în 2019 Nissan a anunțat că va cheltui 174,07 milioane de dolari pentru modelul Navara.