Nissan Motor și-a propus să reducă portofoliul de modele vândute la nivel global cu cel puțin 10 procente, în următorii 3 ani, pentru a-și reduce cheltuielile, în amplul proces de restructurare, anunțat de CEO-ul Hiroto Saikawa.
Nissan vrea să taie din lista actuală de mașini pe care le produce și le vinde, care depășește 60 de nume, sub brandurile Nissan, Infiniti și Datsun, mai bine de 10%, asta însemnând că pot dispărea până la 10 modele de autoturisme în doar trei ani.
Măsura a fost anunțată la conferința deprezentare a bilanțului pe primul trimestru din acest an fiscal, Hiroto Saikawa anunțând că marca Nissan se va axa pe vehicule de mici dimensiuni. Odată cu scoaterea din producție a modelelor va fi atins scopul principal, oprirea unor facilități la nivel global, care cheltuie bani, din cauza unui grad redus de utilizare a liniilor de faricație.
CITEȘTE ȘI Surpriză: Dacia Duster a fost în iunie cel mai vândut SUV 4x4 din EuropaDe asemenea, sunt luate în calcul, reducerea opțiunilor pe care clienții le vor avea la dispoziție și limitarea numărului de versiuni.
Șeful Nissan a mai anunțat și reduceri de personal, aproximativ 12.500 de persoane concediate în următorii 3 ani.
Rezultatele Nissan au dezvăluit o situație mult mai proastă decât anticipaseră specialiștii și jurnaliștii, cu o scădere a profitului operațional aproape de zero (-94%).