Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi se îndepărtează de un potențial titlul de cel mai mare cel mai mare producător mondial de automobile, fiind depășită în primul semestru din 2019 de Volkswagen AG și Toyota Motor, potrivit datelor publicate de constructori.
Alianța Renault - Nissan, a vândut în acest an 5,21 milioane de vehicule, în scădere cu 5,9% față de aceeași perioadă din 2018. Liderul pieței auto globale, Volkswagen AG, a raportat în primele șase luni 5,36 milioane de unități livrate, cu 2,8% mai puține față de 2018, iar Toyota, ultimii care au anunțat rezultatele, a vândut 5,31 milioane de vehicule, reușind să obțină o creștere față de anul trecut, cu un record de vânzări pentru intervalul ianuarie - iunie.
Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi nu este o companie în sine, nici un holding de companii, astfel că membrii alianței raportează separat vânzările în statisticile industriei. Cu toate acestea, legătura strânsă dată de schimbul de acțiuni îi determină pe șefii alianței să o considere o entitate. Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, iar Nissan a cumpărat un pachet de 15% din acțiunile Renault, la momentul stabilirii alianței, însă japonezii nu au drept de vot din cauza legislației franceze. În 2016, Alianța Renault - Nissan a integrat și Mitsubishi, prin achizția unui pachet de 34% de către Nissan. Pentru scurt timp, Carlos Ghosn a fost președinte și CEO al celor trei companii. Ulterior, cel care a fost creierul construirii acestei alianțe a fost destituit și acuzat de fraude.
Compania Dacia a fost cumpărată de Renault în anul 1999, fiind subsidiară deținută integral de Renault Group.
În 2018, deși Alianța a fost depășită de Volkswagen AG la nivel global, Carlos Ghosn a susținut că, dacă nu ar fi fost însumate și camioanele MAN și SCANIA, Renault - Nissan - Mitsubishi ar fi fost cel mai mare producător de automobile.