Nissan se află în plină criză, CEO-ul Hiroto Saikawa confirmând faptul că producătorul nipon se află în căutarea unui înlocuitor pentru cea mai înaltă funcție. Anterior, el spusese că este dispus să demisioneze, dacă i se cere acest lucru.
Scandalul în care a intrat compania japoneză Nissan odată cu arestarea lui Carlos Ghons și cu dezvăluirile făcute de Hiroto Saikawa, CEO al companiei, despre posibile fraude, comise de fostul președinte Nissan, este pe cale să se încheie cu finalul carierei pentru cel care a inițiat tot acest scandal. Presa japoneză scrie că Saikawa a recunoscut că în acest moment compania caută un nou CEO, pentru a-l înlocui, procesul fiind unul foarte rapid.
Ultima lovitură pentru Saikawa a venit odată cu apariția unor informații legate de plăți compensatorii primite de el, o sumă considerată necuvenită de circa 500.000 de euro. Anterior, fuseseră emise acuzații privind faptul că a a fost la curent și a contrasemnat unele dintre documentele pe baza cărora este acuzat acum Carlos Ghons.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest moment, comitetul de nominalizare pentru noul CEO are mai multe opțiuni, fiind vehiculate 10 nume, între care actualul COO Yasuhiro Yamauchi.
Hiroto Saikawa a fost reconfirmat la ultima adunare generală a acționarilor ca CEO, în luna iunie, în ciuda opoziției unor acționari, inclusiv Renault.
Saikawa a fost desemnat în 2016 CEO al Nissan, pentru a-l înlocui pe Carlos Ghosn, care l-a crescut și promovat în cadrul companiei. Timp de un an, cei doi au condus împreună Nissan, după care, în 2017, Carlos Ghosn a rămas doar președinte. La un an după instalarea ca director general plin, Saikawa a declanșat scandalul arestării lui Ghosn.
CITEȘTE ȘI La finalul acestei luni ar urma să fie deschis traficul rutier pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – DevaÎn ultimul an, rezultatele financiare al Nissan au fost tot mai slabe, la fel și cele privind vânzările. Compania a decis, sub conducerea lui Saikawa, să închidă unele facilități și să reducă producția și numărul de modele din portofoliu, pentru a reduce costurile. Au fost anunțate, de asemenea, circa 12.500 de concedieri, care vor contribui la reducerea cheltuielilor companiei.
Hiroto Saikawa s-a opus și recentei încercări a Renault de a fuziona cu Fiat Chrysler, refuzul de a susține operațiunea fiind făcut din poziția de acționar al Renault și membru al Alianței Renault Nissan. Din acest motiv, FCA și-a retras oferta iar fuziunea nu a mai avut loc.