Nissan își aduce în Marea Britanie aproape întreaga gamă de vehicule electrice, odată cu trecerea la propulsia electrică. Noile Qashqai și Juke vor fi produse în Sunderland, în a doua jumătate a acestui deceniu.
Constructorul japonez Nissan pregătește un anunț privind fabricarea noilor generații Qashqai și Juke în Marea Britanie, în uzina din Sunderland. Informația a fost transmisă de presa britanică, cu câteva ore înainte de evenimentul pe care Nissan urmează să-l organizeze chiar în uzina din orașul britanic. La evenimentul la care vor fi anunțate planurile electrice ale Nissan în Europa urmează să participe prim-ministrul Rishi Sunak, care va anunța suportul pe care îl acordă acestei companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru Nissan și pentru uzina din Sunderland este o schimbare majoră, după ce în urmă cu numai doi ani asupra acestei facilități plana umbra închiderii. De asemenea, o nouă generație Leaf va fi de asemenea produsă în această uzină.
Viitorul Qashqai este programat să fie lansat în 2028, iar noua generație Juke, în 2026.
Potrivit primelor informații, Nissan are planificată o investiție de un miliarde de lire în uzina britanică, bani care vor contribui la crearea de noi locuri de muncă dar mai ales la asigurarea joburilor existente pentru cele 6000 de persoane. Primele ținte vorbesc despre 100.000 de automobile electrice produse și o capacitate de 9 GWh în uzina de baterii, capacitate care ar urma să crească la 35 GWh.
Nissan a fost la un pas în trecut să se retragă din Europa și din Marea Britanie, atât din cauza împărțirii piețelor în Alianța Renault Nissan Mitsubishi, cât și din cauza efectelor Brexit, care a venit cu amenințarea unor taxe vamale.
CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoiÎn urma reechilibrării acțiunilor din Alianță, între Nissan și Renault, japonezii au de-acum înainte mai multă libertate, dar vor fi nevoiți să-și dezvolte propriile modele și platforme, ca urmare a reducerii la maxim a colaborării tehnice dintre cele două companii. Practic, platformele CMF ar putea fi ultimele pe care Renault și Nissan să le folosească în comun. În plus, toate informațiile arată că odată cu reducerea controlului Renault la Nissan, nici achizițiile de componente nu vor mai fi făcute împreună.
Din acest motiv, este posibil ca tehnologia pe care o vom regăsi pe viitoarele modele electrice Qashqai și Juke să fie diferită de cea pe care o va folosi Renault. Rămâne în schimb colaborarea la nivel de producție, care va aduce pentru Nissan un model de clasă B, succesorul lui Micra, produs în fabrica Electricity a Renault, pe platforma lui Renault 5.