Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a afirmat că principala sursă a traficului din București este dezvoltarea necontrolată din ultimii cel puțin 15 ani, precizând că este o chestiune de timp până când orașul va fi așezat așa cum trebuie.
Nicușor Dan a declarat că actuala administrație dorește reașezarea dezvoltării urbane în parametrii corecți, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Dacă vrem să vorbim de trafic și e discuție foarte lungă, dar ea trebuie să înceapă cu sursa traficului și principala sursă a traficului din București este dezvoltarea necontrolată din ultimii cel puțin 15 ani. Și ăsta e un lucru pe care actuala administrație l-a făcut, oprirea și reașezarea dezvoltării urbane în niște parametri corecți. Din nou, e o boală lungă care vine dintr-o acțiune distructivă de ani de zile. Pe semaforizare inteligentă am făcut acei pași necesari pentru a avea în sfârșit o abordare sistematică. Am făcut mai întâi studiul de prefezabilitate, care a însemnat 500 de intersecții, evaluarea a tot ce se întâmplă acolo. În baza lui am făcut achiziția publică pe care am finalizat-o. Am atribuit. Este o contestație acum la CNSC. Probabil că ea se va termina la sfârșitul lunii ianuarie”, a afirmat Nicușor Dan.
El a precizat că o soluție pentru rezolvarea traficului este ca oamenii să renunțe la autoturismele personale și să circule cu mijloacele de transport în comun.
“Multă lume trăiește cu impresia că oricâte blocuri ai face vei reuși să faci zeci și sute de pasaje pentru care, de fapt, nu ai bani și care îți vor rezolva problema traficului. Nu se poate. Și atunci singura soluție care e dureroasă pentru multă lume este redirecționarea oamenilor dinspre transportul cu mașina proprietate personală către transportul public. Asta înseamnă achiziție de mijloace de transport public. Am luat o sută de tramvaie. După cum știți, am anunțat că am atribuit 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze. În sfârșit, o să avem mai puține tramvaie de generație veche, în sfârșit o să avem rezolvată problema aerului condiționat. Asta pe ceea ce înseamnă un confort în interiorul mijlocului mijlocului de transport public”, a explicat Nicușor Dan.
El a adăugat că este o chestiune de timp până când orașul va fi așezat așa cum trebuie.
“Suntem spre 20.000 de locuri de parcare. Din nou, e dureros pentru unii, trasarea a aproximativ 20.000 de locuri de parcare în zona centrală. Sperăm să ajungem la 80-90.000, tocmai ca să descurajăm și să încurajăm oamenii să folosească transport public, să fluidizăm zona centrală. Este în achiziție până pe 15 februarie, investiție foarte mare de 500 de milioane de euro, modernizarea liniilor de tramvai, astfel încât să avem și viteză pe linie de tramvai, astfel încât și autobuzele pe porțiunile comune să poate să circule pe aceste linii de tramvai și toate celelalte lucruri care durează, cum este metroul de suprafață. Este o chestiune de timp până când vom așeza orașul așa cum trebuie el așezat și suntem primii care facem asta în mod sistematic. Adică nu ne ducem să punem un semafor aici, un pod aici, care niciodată nu o să rezolve”, a mai afirmat primarul Capitalei.