Autoritățile americane au făcut apel la ajutorul populației în căutările pe timp de zi în apropiere de Portland, Oregon, pentru găsirea unui panou dispărut, care s-a desprins după o explozie de pe un avion nou Boeing (BA.N) 737 MAX 9 în timpul unui zbor de vineri. Operatori din întreaga lume au oprit la sol numeroase avioane pentru verificări de siguranță, relatează Reuters.
O porțiune s-a smuls din partea stângă a avionului Alaskan Airlines (ALK.N) după decolarea din Portland, în drum spre Ontario, California, obligând piloții să se întoarcă și să aterizeze în siguranță cu toți cei 171 de pasageri și șase membri ai echipajului la bord, fiind raportate doar câteva răni minore.
Este probabil ca panoul, montat pe unele avioane în locul unei ieșiri de urgență suplimentare, să fi aterizat undeva în suburbiile vestice ale orașului Portland, dar încă nu a fost găsit, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Îmi imaginez că a fost un eveniment destul de terifiant. Nu vorbim adesea despre traumatisme psihologice, dar sunt sigură că așa ceva s-a întâmplat aici", a declarat președinta National Transportation Safety Board (NTSB), Jennifer Homendy, adăugând că este prea devreme pentru a spune care a fost cauza evenimentului.
Accidentul a pus din nou Boeing sub observație, în timp ce așteaptă certificarea MAX 7, dar și a MAX 10.
Administrația Federală pentru Aviație din SUA (FAA) a blocat sâmbătă la sol 171 de avioane Boeing care au același panou, după aterizarea de urgență a avionului care era în exploatare de doar opt săptămâni. Se așteaptă ca imobilizarea la sol să perturbe programele de zbor timp de câteva zile pentru anumiți transportatori.
Marea majoritate a acestui model de avion utilizat în Statele Unite este operată de United Airlines (UAL.O) și Alaska Airlines (ALK.N), în timp ce Turkish Airlines, Copa Airlines din Panama și Aeromexico au blocat de asemenea la sol avioane pentru inspecții.
În cazul situației de urgență de la Alaska Airlines, președinta NTSB, Homendy, a declarat că scaunele de lângă porțiunea de fuzelaj care a explodat erau neocupate. Agenția independentă americană a deschis o anchetă.
"Suntem foarte, foarte norocoși aici că nu s-a sfârșit tragic", a declarat Homendy. Părți din scaunul de lângă fuzelaj, inclusiv tetiera, lipseau.
Ușa de ieșire suplimentară este instalată de obicei de companiile aeriene low-cost care folosesc mai multe locuri și care necesită rute de evacuare suplimentare. Cu toate acestea, aceste uși sunt obturate la avioanele cu mai puține locuri. Pentru pasageri, zona arată ca un scaun normal de la fereastră.
Fuzelajul pentru Boeing 737 este fabricat de compania Spirit AeroSystems (SPR.N), cu sediul în Kansas, care s-a separat de Boeing în 2005. Spirit a fabricat și instalat elementul care a explodat, a declarat sâmbătă o sursă pentru Reuters.