Gândul de a călători cu supersonicul a fost din nou pus în discuție de NASA, care consideră că zborul New York-Londra ar putea dura doar 90 de minute în viitor, relatează CNN.
Zborurile între Londra și New York durează aproximativ opt ore, sau mai aproape de șapte în cealaltă direcție. În prezent, recordul este de puțin sub cinci ore de la New York la Londra, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Agenția spațială americană a confirmat, într-o postare pe blog despre „strategia sa de mare viteză”, că a studiat recent dacă zborurile comerciale cu o viteză de până la Mach 4 – peste 5.000 de kilometri pe oră – ar putea decola în viitor.
Studiul realizat de Centrul de cercetare Glenn al NASA a sugerat că există deja „piețe potențiale de pasageri… în aproximativ 50 de rute stabilite”. Aceste rute au fost limitate la cele transoceanice, inclusiv deasupra Atlanticului de Nord și Pacificului, deoarece națiunile, inclusiv SUA, interzic zborurile supersonice terestre.
Cu toate acestea, NASA dezvoltă avioane supersonice „silențioase”, denumite X-59, ca parte a misiunii sale Quesst. Agenția speră că noua aeronavă ar putea, în cele din urmă, să determine modificarea acestor reguli, deschizând calea pentru aeronavele care zboară între Mach 2 și Mach 4. Viteza maximă a Concorde a fost Mach 2,04. Un avion cu reacție care se deplasează la Mach 4 ar putea efectua o traversare transatlantică în doar 90 de minute.
În urma acestor studii, programul Advanced Air Vehicles Program (AAV) al NASA va trece acum la următoarea fază de cercetare pentru călătorii de mare viteză, contractând companii pentru a dezvolta proiecte și pentru a „explora posibilitățile de călătorie aeriană, a schița riscurile și provocările și a identifica tehnologiile necesare pentru a face din călătoriile cu Mach 2 plus o realitate”, a declarat agenția. Vor exista două echipe care vor lucra la cercetare: una condusă de Boeing, iar cealaltă de Northrop Grumman Aeronautics Systems. Fiecare dintre ele va veni cu proiecte de aeronave capabile să susțină viteze supersonice ridicate.
CITEȘTE ȘI FOTO Magazinele The Body Shop din România se redeschid sub un nou concept. Proprietarul analizează însă vânzarea branduluiUn viitor în mișcare rapidă
Studii similare cu cele efectuate acum, care au fost realizate în urmă cu un deceniu, au modelat dezvoltarea aeronavei X-59, potrivit lui Lori Ozoroski, manager de proiect pentru Proiectul comercial de tehnologie supersonică al NASA. În același mod, a adăugat ea, noile studii vor „reîmprospăta acele priviri asupra foilor de parcurs tehnologice și vor identifica nevoile suplimentare de cercetare pentru o gamă mai largă de viteze mari”.
Următoarea fază va lua în considerare, de asemenea, „considerente legate de siguranță, eficiență, economie și societate”, a declarat Mary Jo Long-Davis, manager al Proiectului de tehnologie hipersonică al NASA, adăugând că „este important să inovăm în mod responsabil”.
În iulie, Lockheed Martin a finalizat construcția avionului de testare X-59 al NASA, care este proiectat să transforme bubuiturile sonice în simple zgomote, în speranța de a face posibil zborul supersonic pe uscat. Testele la sol și un prim zbor de testare sunt planificate pentru mai târziu în cursul anului. NASA își propune să aibă suficiente date pentru a le transmite autorităților de reglementare din SUA în 2027.