Renault a anunțat că versiunile hibrid, denumite E-Tech, ale modelelor Clio, Captur și Megane sunt disponibile în acest moment pentru achiziție, în showroom-uri, unde pot fi și testate.
Noile sisteme de propulsie hibrid E-Tech, prezentate de Renault la începutul acestui an, sunt acum disponibile pentru clienți, pe toate cele trei modele, Clio, Captur și Megane. Prețurile sunt destul de mari, comparativ cu media pentru versiunile clasice, însă aduc cele mai noi tehnologii și, foarte important, reduceri semnificative ale consumului și emisiilor.
Propulsia E-Tech de la Renault este disponibilă în două versiuni, hibrid simplu și plug-in hibrid, asta însemnând că bateria poate fi încărcată, în acest caz, la priză. Astfel, Clio va primi cea mai simplă și mai ieftină versiune, care va avea o putere de 140 CP, în timp ce Captur și Megane vor beneficia de cea cu încărcare, cu o putere de 160 CP.
Potrivit Renault, această motorizare va permite rularea în 80% din timp, în oraș, exlcusiv electric, astfel că reducerea de consum în regim urban va fi de 40% față de un motor pe benzină. Cele două modele PHEV vor avea o autonomie de până la 135 km în regim combinat și până la 65 km în regim urban, în rulare 100% electric.
CITEȘTE ȘI Renault a anunțat sindicatele despre concedierea a peste 2.000 de muncitori din fabrici și alți 1.500 din ingineriePrețul pentru Renault Clio E-Tech este de 26.200 euro, în vestul Europei, 37.200 euro pentru Captur E-Tech PHEV și 38.500 euro pentru Megane E-Tech. Pentru piața din România nu există deocamdată prețuri afișate.
Dacia va putea beneficia de această tehnologie peste cel puțin 2 ani de la lansarea pe modelele Renault - și vorbim aici despre motorizarea hibrid de pe Clio - și peste cel puțin 4-5 ani, dacă ne referim la motorizarea cu încărcare. Aceste motoare ar putea ajuta Dacia să atingă țintele de emisii, însă prețul lor este în acest moment prea mare pentru a putea fi vândute pe modelele Logan sau Sandero. În plus, Renault își păstrează poiția comercială superioară în fața clienților, pentru ca modelele românești ieftine să nu canibalizeze vânzările celor franțuzești.