Marca franceză Citroen a dezvăluit noul C4, modelul compact care devine crossover, cel puțin prin aspectul său. Mașina va avea premiera oficială pe 30 iunie și va intra în rețeaua comercială în acest an.
Citroen C4 are pentru prima dată în istoria sa o versiune electrică, care se va numi e-C4, alături de motorizările clasice, benzină și diesel, fiind publicate primele imagini și informații tehnice înainte de debutul oficial. Citroen C4 are o istorie tumultoasă, care a inclus și două SUV-uri până acum, respectiv C4 Cactus și C4 Aircrosser, astfel că încercările mărcii franceze de a intra cu acest nume în rândul SUV-urilor se încheie prin transformarea pur și simplu a acestui model într-un crossover.
Noul C4 este prezentat de Citroen în continuare ca o „berlină compactă”, așa cum numesc francezii hatchback-urile compacte cu 5 uși. Francezii mizează astfel pe atractivitiatea, pe de o parte, a caroseriilor compacte, care au în continuare o pondere mare pe piața europeană, dar și pe succesul tot mai mare al SUV-urilor. „Noile ë-C4 – 100% ëlectric și C4 răspund la toate așteptările segmentului și propun, în același timp, un concept modern și plin de caracter, adaptat la mediul vremurilor noastre”, explică cei de la Citroen în prezentarea mașinii, explicând că „sparge codurile unui segment care trebuie să se reinventeze”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La capitolul motorizări, nu sunt oferite prea multe detalii, însă este de așteptat ca pe versiunea electrică să fie oferit același sistem de propulsie regăsit pe celelalte modele ale grupului, cu două tipuri de baterii și autonomie până la circa 330 km. Până acum, Citroen are patru vehicule full electrice și un plug-in hibrid, dar Peugeot mai are, la rândul său alte modele, dintre care și un SUV, e-2008. Motorizările diesel și benzină vor fi, de asemenea, cele cunoscute și omologate deja de PSA Group.
Din punct de vedere al designului, noul C4 preia o serie de elemente de la Cactus și de la C5 Aircross, prezentând în același timp o siluetă sportivă, de tip coupe, care amintește de hatchback-ul primei generații. Acesta este, de altfel, un contur la modă, în acest moment, în segmentele SUV, ceea ce va fi, cu siguranță, un avantaj pentru noul model.
Puținele detalii oferite acum, înainte de lansarea oficială, vorbesc și despre suspensiile cu amortizare hidraulică porgresivă, o tradiție pentru marcă, parte din programul Advanced Comfort, care include mai multe setări și tehnologii.