Toyota își extinde familia de modele electrice din Europa cu Urban Cruiser, o mașină de segment B-SUV, pe care o anunțase anterior și care va fi produsă în India de Suzuki, în paralel cu propria versiune, e-Vitara.
Toyota Urban Cruiser nu are legături cu celelalte modele electrice ale companiei japoneze, pentru că este dezvoltată de Susuki pe propria platformă EV. Mașina va fi vândută cu două opțiuni de baterii, de 49 kWh și 61 kWh, cu performanțe limitate în materie de consum și autonomie.
Pentru bateria mai mică, autonomia WLTP declarată este de 344 km, ceea ce înseamnă că va fi cu mult sub modelul Ford Puma Gen-E, produs în România, care are o baterie mai mică și o autonomie care va ajunge anul acesta la 400 km. Bateria de 61 kWh va oferi o autonomie de 426 km, însă acest lucru va veni cu o greutate mărită, consum ridicat și preț pe măsură.
Toyota va oferi și o versiune 4x4, cu un al doilea motor amplasat pe puntea spate, care va avea bateria de 61 kWh, dar va oferi o autonomie de numai 395 km. Toate bateriile au chimie LFP, mai ieftină și mai sigură, dar cu o densitate energetică mai mică.
Producătorul nu comunică absolut nicio informație despre un eventual charger DC, la stații de putere, fiind disponibile doar informații despre încărcarea AC, la 7 kW sau 11 kW (trifazic).
Puterea pe care o asigură motoarele disponibile pe noul model Toyota începe de la 106 kW, adică 144 CP, pentru versiunea cu baterie mică, urcă la 128 kW sau 174 CP pe bateria mare cu tracțiune față și mai crește încă puțin, la 135 kW sau 184 CP, pe versiunea cu tracțiune integrală.
Accelerația 0 – 100 km/h pe care o comunică producătorul este de 9,6 secunde pe cea mai puțin performantă combinație de motorizare și coboară la 7,4 secunde pe cea 4x4, cu puterea maximă de 184 CP.
Specificațiile nu sunt unele de top, dar trebuie să ținem cont și despre faptul că vorbim despre un automobil care a fost produs inclusiv pentru piața din India, unde contează preponderent prețul, și de nevoia producătorului japonez de creștere rapidă a vânzărilor de mașini electrice în Europa.
Noul Urban Cruiser se va alătura în gama europeană a Toyota SUV-ului compact bZ4X, care a primit între timp și o variantă mai spațioasă, Touring. De asemenea, lărgește și mai mult oferta japonezilor pe segmentul B, acolo unde sunt și modelele extrem de populare Yaris și Yaris Cross.

Dimensiunile lui Urban Cruiser sunt tipice pentru acest segment, cu 4,28 metri lungime, 1,80 metri lățime, 1,63 metri înălțime, pe un ampatament de 2,70 metri. Portbagajul este destul de mic: 244 litri sau, cu scaunele rabatate, 566 litri.
Există, în schimb, un sistem de culisare a scaunelor, ceea ce permite alegerea celui mai bun compromis între spațiu pentru bagaje și cel pentru pasageri.
Din punct de vedere al siguranței, Toyota Urban Cruiser a fost testat de EuroNCAP și a primit doar 4 stele, având un scor destul de slab la protecția pasagerilor adulți (scaunele din față), de 77%, cu 72% pentru sistemele de asistență a șoferului.
















