Limita maximă de viteză admisă pentru drumurile expres va fi extinsă, conform unui proiect legislativ care argumentează că drumurile expres au fost proiectate cu posibilitatea adaptării acestora la profil de autostradă, în funcție de evoluția fluxurilor de trafic.
CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă
Autorii proiectului, analizat de Profit.ro, arată că în prezent se află în diferite etape de proiectare sau execuție drumuri expres ce vor asigura o circulație rutieră rapidă între diverse localități din România. Potrivit inițitorilor, legislația rutieră nu stabilește însă un regim diferențiat între drumurile expres și drumurile naționale europene (E) atât în ceea ce privește viteza maximă admisă pe cele două categorii de drumuri naționale, cât și din perspectiva regimului de circulație aplicabil acestora.
CITEȘTE ȘI JD Agro Cocora continuǎ seria de proiecte de expansiune ambițioasePrin urmare, proiectul prevede, în primul rând, majorarea limitei maxime de viteza admise pentru drumurile expres.
Astfel, limita maximă de viteză în afara localităților pe drumurile expres este propusă a fi majorată de la 100 km/h în prezent la 120 km/h.
În funcție de categoriile de autovehicule, în afara localităților, pe drumurile expres viteza va fi:
- majorată de la 100 km/h la 120 km/h pentru autovehiculele din categoriile A și B;
- majorată de la 90 km/h la 100 km/h pentru autovehiculele din categoriile C, D si categoria D1;
- majorată de la 80 km/h la 85 km/h pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 si C1.
CITEȘTE ȘI Europa raportează o nouă scădere a pieței auto. România, încă pe plus, după nouă luni, la fel și DaciaProiectul instituie, totodată, reglementări similare cu autostrada și pentru drumurile expres în privința interzicerii circulației pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depășite, interzicerii învățării conducerii unui vehicul sau staționării pe banda de urgență sau acostament.
De asemenea, ca și pe autostradă, pe drumurile expres vor fi interzise circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație, staționarea ori parcarea în alte locuri decât cele special amenajate, executarea manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.