Situația pieței auto din Europa, detaliată pe modele, arată cât de bine s-a descurcat Dacia și în penultima lună din an, confirmând cifrele bune raportate anterior de statisticile ACEA.
Renault Clio și Tesla Model 3 au revenit pe primele locuri în clasamentele înmatriculărilor de automobile din Europa, respectiv, în clasamentul mașinilor electrice, însă Dacia este și ea în topul acestor înmatriculări, cu Sandero, care a fost în noiembrie al doilea cel mai vândut automobil de pe continent, și cu Spring, care a fost al treilea cel mai vândut automobil electric, după cum reiese din datele JATO Dynamics, analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia Sandero a avut un volum raportat de 16.263 unități, în creștere cu 6 procente față de luna similară din 2020 și de asemenea în creștere față de 2019. Modelul românesc a fost depășit de Renault Clio cu numai 90 de autoturisme, în luna noiembrie, modelul fracezilor reușind să-și adjudece poziția de lider al lunii, deși are vânzări în scădere față de ultimii doi ani. Fostul lider, VW Golf, a dispărut complet din Top 10, din cauza crizei cipurilor, producția din Wolfsburg fiind afectată serios de această criză. Dacia a reușit să mai prindă Top 10 și cu Duster, chiar pe locul 10, cu 12.351 de unități înmatriculate, cu 3% mai multe decât anul trecut, dar cu 23% mai puține decât în 2019. După Sandero, au mai intrat în clasament Peugeot 208 și 2008, VW T-Roc, Fiat 500, Opel Corsa, Citroen C3 și Hyundai Tucson.
În clasamentul mașinilor electrice, Tesla Model 3 a reușit să urce din nou pe prima poziție, cu un nou val de livrări și, implicit, înmatriculări, astfel că a avut 10.739 de unități (+119%), depășind clar pe Renault Zoe, care a avut 8.658 de unitțți, în scădere cu 12%. Pe locul al treilea, Dacia Spring reușește și în noiembrie să domine rivali mult mai scumpi și mai sofisticați, rpecum Tesla Model Y, Skoda Enyaq, cele două modele VW, ID.3 și ID.4, dar și Peugeot e-208, VW Up și Kia Niro.
Să mai menționăm și segmentul plug-in hybrid, în care modelul Peugeot 3008 preia conducerea, cu vânzări de patru ori mai mari decât cele de anul trecut, depășind astfel Volvo XC40 și Ford Kuga.
Înmatriculările de autoturisme din Europa au înregistrat o nouă scădere în luna noiembrie, în special din cauza crizei de semiconductori, astfel că piața auto este, după 11 luni, sub nivelul celei din 2020. În acest context, cea mai bună evoluție a fost cea a segmentului de electrice, care a ajuns la 26% din piață, o creștere foarte mare față de 4% în 2019 și 16% în 2020. Marca Dacia s-a numărat în noiembrie printre puținele mărci cu creștere, reușind astfel să-și consolideze cota de piață din acest an la aproape 4 procente.