Grupul nipon Mitsubishi Motors Corp intenționează ca până la mijlocul următorului deceniu să vândă doar vehicule electrice și hibride, accelerând strategia de electrificare pentru a rămâne competitiv pe piețele sale cheie, transmite Kyodo.
Investițiile totale se vor ridica la peste 1.400 miliarde de yeni (10 miliarde de dolari) până în anul fiscal 2030, scrie Agrepres.
Mitsubishi, care face parte din alianța Renault - Nissan, are ca obiectiv lansarea a 16 noi modele pe plan global în următorii cinci ani.
Producătorul auto nipon, cunoscut pentru SUV-ul său Outlander, avea anterior ca obiectiv ca jumătate din vânzările sale până în 2030 să fie mașini electrice. Acum, Mitsubishi s-a angajat ca până în anul fiscal 2025 toate vehicule vândute să fie electrice și hibride.
Vehiculele hibride plug-in (PHEV), vehiculele electrice hibride și vehiculele electrice pe baterii (BEV) sunt considerate de Mitsubishi vehicule electrificate. Acestea au reprezentat 7% din totalul vânzărilor de mașini noi ale companiei în anul fiscal 2021.
Din cele 16 noi modele ce urmează să fie lansate de Mitsubishi, unul va fi un vehicul electric pe baterii produs cu Renault iar altul cu Nissan.
Luna trecută, Mitsubishi a anunțat că va lua în considerare o investiție în noua divizie de vehicule electrice a Renault.
Și Nissan anunța luna trecută că intenționează ca aproape toate mașinile sale vândute în Europa să fie electrificate până în anul fiscal 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei privind vehicule electrice.
Ponderea modelelor alimentate exclusiv cu baterii și a celor hibride în rândul mașinilor vândute în Europa va ajunge la 98%, față de ținta anterioară, de 75%.
Anunțul vine după ce luna trecută Nissan anunțase că va cumpăra o participație de până la 15% în Ampere, divizia de vehicule electrice care va fi înființată de partenerul său de alianță Renault SA.