Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a anunțat că planul de restructurare a Societății de Transport Public Timișoara (STPT) a fost depus la ANAF și așteaptă ștergerea de datorii. În același timp, edilul anunță o serie de concedieri.
”Astăzi (vineri - n.r.) a depus STPT un plan de restructurare pe baza OUG 6/2019. Asta e o veste extraordinar de bună pentru transportul în comun din Timișoara. Pe scurt, înseamnă că în ultimele săptămâni, STPT a reușit, cu ajutorul primăriei, să achite 46 milioane de lei din datorii restante. În schimb, ANAF va șterge peste 40 milioane lei din datorii istorice, iar o suma de 41 milioane lei va fi reeșalonată timp de 7 ani. Acest lucru înseamnă că STPT poate să aibă un nou început, împreună cu managementul nou, împreună cu achizițiile de flota de transport în comun. Acum are toate șansele să se transforme într-o companie de transport în comun modernă și viabilă din punctul de vedere economic”, a declarat primarul Dominic Fritz, citat de News.ro.
Practic, edilul face apel la aceeași metodă ca predecesorul său Nicolae Robu, care a apelat la Ordonanța Guvernului din 2019, pentru ștergerea de datorii, cu condiția plății unei rate lunare pe un anumit termen. STPT însă, în 2020, s-a aflat în imposibilitatea continuării plăților din cauza pandemiei de COVID-19. Ratele lunare la acel moment erau de 1,2 milioane lei.
”Mingea este în curtea STPT și mă aștept că împreună cu subvențiile care vin din partea primăriei, să folosească acest noi început pentru a repune transportul în comun din Timișoara pe picioare. Datoriile sunt de 41 milioane de lei, care vor fi reeșalonate timp de 7 ani. La început plățile vor fi mai mici pentru că acest plan de restructurare este un plan pe termen lung și în 3-5 ani o să tot crească mărirea ratelor pentru că până atunci presupunem că restructurarea și-a făcut datoria și compania este mai sănătoasă”, a mai declarat Dominic Fritz.
Primarul a precizat că mai mulți angajați ai STPT vor fi dați afară.
”Acest plan de restructurare prevede și o restructurare a personalului și a organigramei și asta înseamnă o reducere a personalului administrativ, dar, în același timp, STPT va avea o creștere pe partea operativă, adică șoferi, vatmani. (…) Ține de managementul STPT, dar va fi o restructurare serioasă pentru a fi clar că trebuie să aibă și efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii reale pe partea de personal”, a mai adăugat Fritz.
În ceea ce privește salariile angajaților din STPT, primarul a precizat că se plătesc prea multe ore suplimentare.
”Momentan avem o problema că se lucrează cu foarte multe ore suplimentare. Cred că atunci când avem o creștere a numărului de șoferi și vatmani, putem să scădem și numărul orelor suplimentare. Dar în general, salariile, în acest domeniu, trebuie să fie competitive. Care exact sunt acestea, este o decizie managerială”, a mai spus Dominic Fritz.
Planul de restructurare pe 7 ani, aprobat deja de Consiliul Local, va trebui să fie acceptat de către ANAF.