Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, la Timișoara, că până la sfârșitul acestui an va fi relicitat tronsonul din lotul al doilea al Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că i se pare aberant să fie suplimentate costurile pe motiv că pe acolo ar trece urși. De asemenea, el s-a declarat nemulțumit de modul "haotic" în care decurg lucrările la lotul al treilea al acestei autostrăzi, spunând că se lucrează cu 27 de subcontractori nesupravegheați.
Aflat la Timișoara pentru a participa la o întâlnire cu drumarii, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a declarat că secțiunea D al lotului al doilea din autostrada Lugoj- Deva este aproape finalizată și că se lucrează la documentație și execuție pentru secțiunea cu viaducte pentru urși, scrie News.ro.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
El a precizat că lotul al doilea al autostrăzii va fi relicitat, spunând că i se pare "aberant să fie suplimentate costurile pentru faptul că pe acolo ar trece mamifere mari".
"Lotul 2 al autostrăzii Lugoj- Deva, după cum știți, este împărțit în cinci secțiuni. Secțiunile A, B și C au fost deschise în luna martie, secțiunea D este aproape finalizată, se lucrează la documentație pentru proiectare și execuție pentru ultima secțiune, faimoasa secțiune cu acele viaducte pentru mamifere mari. Punctul meu de vedere îl știți destul de clar, l-am exprimat și în fața mass-media. Mi se pare, deși sunt un iubitor și un protector al mediului, dar mi se pare un pic aberant că pentru faptul că pe acolo ar trece niște mamifere mari, respectiv urși, să suplimentăm costurile unui tronson de șapte kilometri cu 180 milioane de euro. Îl vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu și mergem mai departe să finalizăm autostrada. Până la sfârșitul anului avem scoase proiectarea și execuția pentru acest lot”, a declarat ministrul Transporturilor.
CITEȘTE ȘI Carlos Ghosn prezintă strategia Group Renault „Drive the Future” pentru următorii 5 ani, cu ținte care își vor pune amprenta și pe Dacia: venituri de 70 miliarde euro, 5 milioane de mașini vândute anual, producție de robo-taxiÎn ceea ce suma și pașii care urmează, el a spus că prețul final pe kilometru de autostradă, pe acest tronson, va fi stabilit în urma licitației, iar execuția va însemna cel puțin trei ani de așteptare, aceasta dacă licitația se va desfășura fără probleme și făra contestații.
Ministrul s-a arătat profund nemulțumit de modul în care s-a lucrat pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, iar în ceea ce privește Lotul 4, susține că firma se va ține de cuvânt și va respecta termenul de finalizare.
"Am cerut o situație cu toate firmele care lucrează în România și cu toate disputele legate de întârzieri. Constructorul nu poate rămâne blocat în nodul de la Holdea și poate lucra. Câți bani dăm la firmele străine și câți la români? Căte dispute au făcut firmele străine pentru bani nemunciți și câte cele românești? Niciuna. Îi monitorizez. Lotul 3 Lugoj-Deva a stagnat, sunt foarte nemulțumit, se lucrează haotic, nu putem lucra cu 27 de subconstructori nesupravegheati pe un șantier, se dărâmă terasamentul la autostradă și noi nu luăm nicio măsură”, a precizat ministrul Transporturilor.
Specialiștii în drumuri estimau recent că cei 15 kilometri de pe autostrada Lugoj - Deva, Lotul 2, de la Margina la Holdea, vor costa aproximativ 240 de milioane de euro și va fi cea mai scumpă bucată de autostradă din România.