UNTRR a semnat o declarație împotriva Directivei privind detașarea lucrătorilor ce efectuează transporturi în UE

UNTRR a semnat o declarație împotriva Directivei privind detașarea lucrătorilor ce efectuează transporturi în UE
scris 6 oct 2017

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat semnarea unei Declarații comune, împreună cu alte 14 asociații ale transportatorilor rutieri din Uniunea Europeană (UE), împotriva aplicării Directivei privind detașarea lucrătorilor care efectuează operațiuni de transport internațional în spațiul UE.

Declarația a fost semnată de asociații din Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia și Spania.

Urmărește-ne și pe Google News

UNTRR împreună cu celelalte asociații semnatare ale Declarației comune nu sunt de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis, care presupune ca transportul internațional  să fie subiect al Directivei privind Detașarea Lucrătorilor, și care intenționează să creeze numai o derogare marginală.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Aplicarea directivei privind detașarea lucrătorilor la toate transporturile internaționale în care lucrători hipermobili traversează frontierele în fiecare zi contravine rațiunii directivei în sine, deoarece intenția a fost de a aplica regulile de detașare angajaților care lucrează luni sau ani pe teritoriul unui Stat Membru, altul decât statul în care șoferul lucrează în mod obișnuit. Regulile de detașare sunt astfel inaplicabile pentru angajații care lucrează la nivel de zile sau chiar ore în diferite state membre.

CONFIRMARE Telekom Romania intră pe zona bancară CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Telekom Romania intră pe zona bancară

Totodată, aplicarea Directivei privind Detașarea Lucrătorilor nu va putea fi implementată datorită provocărilor administrative ridicate și complexe pe care le provoacă. Directiva va impune aplicarea numeroaselor legislații naționale la un salariu lunar - autoritățile de control și companiile vor trebui să lucreze cu până la 20 de legislații naționale diferite, în funcție de țările unde operează în fiecare lună, cu până la 50 de salarii minime diferite pe legislație, în funcție de vechimea șoferului, de camion, de mărfurile transportate etc.

În schimb, aplicarea Directivei privind Detașarea Lucrătorilor la transportul internațional nu ar asigura o Piață Unică mai puternică. Propunerea va diminua potențial creșterea în UE, deoarece va crește costurile operațiunilor de transport internațional și, astfel, va duce la o scădere a comerțului transfrontalier. Acest lucru ar slăbi piața unică și va afecta negativ situația financiară generală și ratele de ocupare a forței de muncă din UE.

Din aceste motive, UNTRR împreună cu celelalte asociații semnatare ale Declarației comune se opun aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor la operațiunile de transport rutier internațional și, prin urmare, îndeamnă Comisia Europeană să le excludă în mod explicit din domeniul de aplicare al Directivei.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
detasare lucratori